Model, kdy mezi sebou obchodují přímo dva spotřebitelé obvykle skrze online platformu, která funguje jako zprostředkovatel.
Model, kdy mezi sebou obchodují přímo dva spotřebitelé obvykle skrze online platformu, která funguje jako zprostředkovatel.
Úzce nebo obecněji definovaná skupina lidí, na které je mířena komunikace značky.
Cílovou skupinu je pro základní účely možné definovat podle věkové kategorie či pohlaví (např. muži 18-25) a postupně je rozšiřovat o další demografické údaje (město x vesnice; SŠ x VŠ …) a jiné údaje, které pomáhají vystihnout cílovou skupinu – např. zájmy, zvyklosti a návyky, spotřebitelské chování, životní styl apod.
Pro jednotlivé cílové skupiny jsou následně vytvářeny persony, které pomáhají při tvorbě komunikační strategie lépe pochopit motivace i bariéry skupiny lidí, ke kterým je komunikace směřována.
Slogan (sousloví nebo věta), který dopomáhá k jednoznačné rozpoznatelnosti značky. Společně s logem vytváří významnou část společnosti, jejíž značka je procesně řízena k ustálení definované pozice na trhu.
Celosvětově známé claimy
Nike – Just Do It!
Toyota – Today. Tomorrow. Toyota
Nokia – Connecting People
České známé claimy
Airbank – I banku můžete mít rádi
Pilsner Urquell – Inspirující chuť
Seznam.cz – Seznam. Najdu tam, co neznám
U obsahového marketingu jde více než jen o psaní/copywriting. Content marketing patří více do tzv. inbound marketingu, který netlačí tolik reklamní sdělení. Účelem obsahového marketingu tak není obvykle přímý prodej (samozřejmě existují výjimky), ale vyvolání pozornosti a navázání vztahu se zákazníky.
Do content marketingu patří veškerý obsah, který vyrábíte, tedy obrázky, články, infografiky, video obsah a další.
Vytvořený obsah má za úkol pomáhat naplnit marketingové cíle nenásilnou formou. Hlavní hodnota obsahového marketingu je přinášet unikátní a relevantní obsah pro konkrétní cílovou skupinu. Díky tomu vzrůstá zájem o značku nejen u veřejnosti, ale také u vyhledávačů.
Obsahová strategie je součástí marketingového mixu na vybraných komunikačních kanálech. Vychází ze znalosti cílové skupiny a jejích zájmů, pro které volí zajímavá témata v různých formátech.
Vytváření textů, které zákazníkům jednoduše představují komunikační sdělení firmy v konkrétních komunikačních kanálech na základě marketingové a obsahové strategie. Člověk, který se věnuje copywritingu je označovaný jako copywriter.