Archiv blogu

A/B testování

A/B testování je metoda k porovnání efektivity jednotlivých marketingových sdělení a reklam. Na základě zobrazení dvou odlišných variant zjistíme, která je pro zákazníky atraktivnější. A/B testování by mělo probíhat pravidelně a vést k optimalizaci výkonu jednotlivých marketingových nástrojů.

A1 stojan

Oboustranný reklamní stojan ve formátu A1 je nejpoužívanější reklamní nosič.

Ad Awareness

Označení pro povědomí o reklamě značky, které zobrazuje, kolik procent cílové skupiny si vybaví konkrétní reklamu na daný produkt.

Advertiser

Zadavatel (osoba nebo firma), který investuje do reklamy a je finálním plátcem reklamního prostoru a služeb.

Advertising

Anglické pojmenování reklamy, tedy placené prezentace vlastního sdělení na základě potřeb, které vedou k dosažení cíle.

Affiliate marketing

Při využití affiliate marketingu využíváte spolupráce s další stranou (nebo více stranami), které poskytují vlastní prostor/traffic pro vaše sdělení. Pokud se podaří přivést zákazníka na vaši stránku a uskutečnit obchod, svému affiliate partnerovi vyplatí předem stanovenou provizi nebo přesnou částku.

Afinita

Afinita nebo TAI (Target Affinity Index) se využívá pro zhodnocení vhodnosti komunikačního kanálu či konkrétně daného média pro zacílení kampaně na vaši cílovou skupinu. Afinita vychází z uživatelů, kteří dané médium sledují ve srovnání s obecnou populací. V závislosti na výši afinity definujete vhodnost média pro úspěch vaší kampaně.

AIDA

AIDA je systém, který rozděluje nákupní cestu do několika fází, pro které je odlišné marketingové sdělení.

Attention / Vyvolání pozornosti – Zaujmout pozornost potenciální zákazníka z definované cílové skupiny.

Interest / Zájem – V této nákupní fázi svým potenciálním zákazníkům předkládáte výhody vašeho produktu/služby.

Desire / Přání – Váš potenciální zákazník má dostatek informací o vašem produktu/službě. Teď přemýšlí, zda u vás může nakoupit v závislosti na ceně.

Action / Akce – Na závěr přichází vždy akce. Vychází z toho, zda u vás zákazník nakoupí během první návštěvy nebo bude ještě nějakou dobu přemýšlet a musíte ho motivovat.

Akvizice

Akvizice obecně funguje jako označení pro rozšíření portfolia. V B2C půjde o získání nového zákazníka, v B2B může kromě nového klienta akvizice znamenat i rozšíření portfolia v podobě získání nového produktu (odkup značky).

Ambient marketing

Forma guerilla marketingu, která využívá ambientních médií. Ambientní marketing je nejčastěji realizován na OOH (out-of-home), kde má za cíl pobavit nebo překvapit široké spektrum lidí, kteří se s vaším sdělením setkají. Vyznačuje se vysokou mírou originality, která přitáhne značce nové zákazníky.