Archiv blogu

Ochranná známka

Označení produktů/služby, díky kterým je zajištěno jejich odlišení od konkurence. Pro účinnost ochrany musí být známka zapsána do rejstříku ochranných známek. V praxi se jako ochranná známka používá jako obrázek/logo, text, znělka nebo kombinace těchto prvků.

Off-page faktory

Termín, který se společně s pojmem on-page používá v rámci optimalizace pro vyhledávače (SEO). Off-page faktory ovlivňují umístění stránky ve vyhledávání. Jde o prvky, které ovlivňují kvalitu stránky mimo konkrétní obsah a nastavení samotné stránky. Mezi nejdůležitější off-page faktory patří zpětně odkazy (linkbuilding) a další zmínky stránky v online prostoru.

On-page faktory

Protože jde o součást internetových stránek, lze je libovolně upravovat a měnit s cílem zvýšit viditelnost webu na internetu získáváním lepších pozic ve výsledcích vyhledávání. Jejich správa tak představuje jednu z hlavních složek SEO.

V moderním pojetí se však k potřebným změnám musí přistupovat tak, aby www stránky sloužily především návštěvníkům, nikoliv vyhledávacím robotům, jejichž algoritmus dle nejnovějších poznatků přikládá velkou váhu právě přínosu pro uživatele.

Základní on-page faktory
Titulek – jeden z nejdůležitějších, pro každou stránku by měl být odlišný a zahrnovat klíčová slova, ideální délka je okolo 50 znaků, maximálně do 60. Ve výsledcích vyhledávání se zobrazuje jako text odkazu.


Text vč. klíčových slov – dalším významným faktorem je text. Měl by být čtivý, užitečný a přehledný a také s přirozeně zakomponovanými klíčovými slovy a frázemi. Zajímavé informace je vhodné zdůraznit tučným písmem, aby se mohl čtenář co nejvíce zorientovat.


Správná struktura vč. nadpisů H1 až H6 – s předchozím faktorem souvisí i požadavek na členění textu. Jednotlivé úseky by měly být racionálně strukturovány s nadpisy a podnadpisy.


Meta tagy – v neposlední řadě působí jako on-page faktory i tzv. meta tagy, jako je ALT popisek u obrázků či meta description, s jehož pomocí lze nalákat uživatele ke kliknutí na odkaz a přechodu na web. Na každé stránce by měly být unikátní.


Kromě výše uvedených on-page faktorů, považovaných za základ, existuje i řada dalších kategorií (celkově až 200), například:

URL adresa stránek a podstránek – měla by být jasná, výstižná a vypovídající o obsahu.
Název domény – zde existuje z hlediska SEO opět stejný požadavek na zřetelnost a souvislost s obsahem jako u URL.
Validní HTML kód bez chyb, ve kterém se robot rychle zorientuje.
Rychlost načítání webu – uživatel nesmí dlouho čekat na načtení webu.
Duplicitní obsah – může vést až k ignorování webu ze strany vyhledávačů.
Responzivní design – například nejpoužívanější vyhledávač Google klade velký důraz na přístupnost a bezchybné zobrazení internetových stránek i přes mobilní zařízení.
Navigace – orientaci návštěvníka na webu musí usnadňovat promyšlená struktura a navigační prvky.
Vnitřní odkazy – zjednodušují pohyb uživatele na webu a dávají mu příležitost ještě lépe porozumět danému tématu či rychleji nalézt řešení problému.