Archiv blogu

4A

Koncept 4A, který je definován na základě rolí zákazník, připravil Jagdish N. Seth a Rajendra Sisodia.

Skládá se z:
Acceptability (místo produktu/zákazníka) – jak dokáže nabídka překonat zákazníkova očekávání
Affordability (místo ceny/nákladů) – kolik jsou zákazníci ochotni zaplatit za váš produkt/službu
Accessibility (místo distribuce/pohodlí) – jak snadno se k zákazníkům dostane váš produkt/služba
Awareness (místo propagace/komunikace) – jak dokážete zákazníka oslovit a nalákat

4P

4P je jedním ze základních nástrojů, který se v marketingu používá. Existují i rozšířené přístupy (7P, 8P apod.), které stejně jako základní 4P pomáhají lépe pochopit zákaznické chování a navýšit plnění marketingové strategie. Při využívání tohoto nástroje je důležité vycházet z analýzy konkurence a vlastní nabídku vztahovat na správně zvolenou cílovou skupinu.


Product/Produkt – jaký produkt/službu nabízíte
Price/Cena – jaká je cena vašeho produktu/služby
Promotion/Propagace – kdy a kde se komunikací dostanete do kontaktu se zákazníkem
Place/Distribuce – jak se váš produkt/služba dostane k zákazníkovi.