Archiv blogu

UI – User Interface

Proti často zaměnitelnému UX je UI (User Interface) vidět na první pohled. UI designér dodává webovým stránkám a aplikacím vzhled, při kterém vychází z návrhu UX designéra na rozložení stránky. Jeho cílem je zaujmout uživatelovu pozornost.

Up-Sell (Upsell)

Pro navýšení hodnoty produktu, který si zákazníky chce koupit, se v marketingu a salesu používá pojem Up Selling. Zákazníkovi při nákupu nabídnete produkt, který má vyšší hodnotu než ten, který si vybral. Firma si tak dokáže navýšit obrat, zákazník získá kvalitnější produkt.

USP – Unique Selling Proposition

Pro odlišení od konkurence a ukázky argumentů, proč by měl zákazník u vás nakoupit, se v marketingu používá zkratka USP, která v češtině označuje jedinečný prodejní argument. Jde o jednoduché sdělení, které má za cíl přesvědčit zákazníka.


USP souvisí i se samotnou marketingovou strategií a pozicí značky na trhu. Zatímco positioning, který vychází z hodnot firmy je více emoční prvek propojující celou značku, jedinečný prodejní argument se vztahuje více k samotnému produktu a působí více racionálně.

UTM – Urchin Tracking Module

Označení, které je doplněno do URL pro jednoduchou identifikaci zdrojů návštěv na stránce. UTM parametry tak pomáhají při vyhodnocení výkonu jednotlivých komunikačních kampaní.

UX – User Experience

Obor, který na první je na první pohled neviditelný, přesto pro chování zákazníka na webových stránkách nebo v aplikaci rozhodující. UX designer navrhuje strukturu (informační architekturu) webu, aby byla pro uživatele snadno pochopitelná a použitelná. Na základě dat a chování uživatelů přichází s řešením pro optimalizaci webových stránek a navýšení konverzního poměru.