Proti často zaměnitelnému UX je UI (User Interface) vidět na první pohled. UI designér dodává webovým stránkám a aplikacím vzhled, při kterém vychází z návrhu UX designéra na rozložení stránky. Jeho cílem je zaujmout uživatelovu pozornost.
Pro navýšení hodnoty produktu, který si zákazníky chce koupit, se v marketingu a salesu používá pojem Up Selling. Zákazníkovi při nákupu nabídnete produkt, který má vyšší hodnotu než ten, který si vybral. Firma si tak dokáže navýšit obrat, zákazník získá kvalitnější produkt.
Pro odlišení od konkurence a ukázky argumentů, proč by měl zákazník u vás nakoupit, se v marketingu používá zkratka USP, která v češtině označuje jedinečný prodejní argument. Jde o jednoduché sdělení, které má za cíl přesvědčit zákazníka.
USP souvisí i se samotnou marketingovou strategií a pozicí značky na trhu. Zatímco positioning, který vychází z hodnot firmy je více emoční prvek propojující celou značku, jedinečný prodejní argument se vztahuje více k samotnému produktu a působí více racionálně.
Označení, které je doplněno do URL pro jednoduchou identifikaci zdrojů návštěv na stránce. UTM parametry tak pomáhají při vyhodnocení výkonu jednotlivých komunikačních kampaní.
Obor, který na první je na první pohled neviditelný, přesto pro chování zákazníka na webových stránkách nebo v aplikaci rozhodující. UX designer navrhuje strukturu (informační architekturu) webu, aby byla pro uživatele snadno pochopitelná a použitelná. Na základě dat a chování uživatelů přichází s řešením pro optimalizaci webových stránek a navýšení konverzního poměru.