Archiv blogu

CRM – Customer Relationship Management

Řízení vztahů se zákazníky, jak se do češtiny CRM překládá, je systematizovaný proces, který obvykle pomocí informačního systému, ukládá data o klientech. Na jejich základě pak usnadňuje komunikaci se zákazníkem a pomáhá k navýšení jeho spokojenosti. Díky tomu dokáže firma vytvářet loajální zákazníky a navyšovat tak své zisky.

CRO – Conversion Rate Optimization

Pro větší úspěšnost stránek dochází na základě uživatelských dat k optimalizaci, která má za cíl navýšení konverzního poměru. Často bývá spojována s UX. Zatímco UX však řeší více obecné rozložení stránky webu, CRO vychází z A/B testování stránek, a může tak být posuzována jako podkategorie UX.

Cross Selling (x-sell)

Pojem, který úzce souvisí s Up Sellingem. Využívá pro nabídku dalšího produktu nebo služby zákazníkovi, který už je rozhodnutý nakoupit. Zatímco Up Selling vede k navýšení hodnoty produktu, typicky nabídnutím dražšího modelu nebo příslušenství za zvýhodněnou cenu.

Cross selling se využívá i jako taktika k udržení loajality zákazníka po nákupu. Pravidelnou komunikací můžete se zákazníkem vytvářet vztah, který bude převeden v další nákup. V rámci modelu STDC patří primárně do fáze Care.