Archiv blogu

Persona

Typický zákazník určitého segmentu z definované cílové skupiny, který pomáhá usnadnit nastavení komunikace. Díky personě je možné pro širší skupinu lidí poznat jejich potřeby, problémy i motivaci v jednotlivých krocích nákupního procesu.

Čím detailněji je persona definovaná a ověřená na základě skutečných dat, tím lépe je možné připravit konkrétní sdělení.

Pro jednotlivé produkty/služby existuje více person, které odpovídají počtu zákaznických segmentů.

Pixel

Jednotka velikosti na webových stránkách. Jde o obrazový prvek, který má zkratku px, a představuje jeden svítící bod na monitoru.

Pop-up

Vyskakovací okno, se kterým se zákazník setká na internetové stránce. Obsahuje důležité sdělení, které chce firma komunikovat návštěvníkům webu. Informace ve vyskakovacím oknu obvykle překrývají sdělení na samotné stránce, aby zákazník nemohl sdělení přehlédnout.

Positioning

Na základě strategie je značka umístěna do určité pozice na trhu. Následnou exekutivou dochází k naplnění této pozice, na jejímž základě lidé značku vnímají. Positioning pomáhá v odlišení od konkurence, která nabízí stejný nebo podobný produkt/službu.

Post buy – Post buy report

Dokument, který vyhodnocuje nákladů a úspěšnosti mediálního plánu. Po skončení kampaně dochází ke srovnání plánovaných a reálných parametrů kampaně.

PPC – Pay per Click

V internetové reklamě je tak označen model platby reklamy, kdy inzerent platí za kliknutí na jejich reklamu na různých místech (vyhledávače, sociální sítě…). Tento model patří mezi jednu z nejefektivnějších forem, ve které inzerent neplatí za uživatele, kteří uvidí jeho sdělení, ale zaplatí pouze za uživatele, kteří přímo navštíví jeho stránku.

PR – Public Relations

Vztah s veřejností, do kterého jsou zapojena média, státní instituce či samotní zákonodárci. Pomocí různých nástrojů vytváří PR obraz firmy před širokou veřejností. Stejně tak se může podílet na komunikaci v rámci interních procesů.

Product Placement

Využití konkrétního produktu nebo zmínění služby ve filmu, seriálu a jiných video formátech, jejichž primárním cílem není prodávat zmíněný prvek. Product Placement může být aktivní, kdy je produkt/služba součástí scénáře, nebo pasivní, kdy je pouze doplňkem nebo dekorací.