Archiv blogu

Direct Mail

Jeden z nástrojů využívaných v rámci Direct Marketingu. Jde o korespondenci (elektronickou i listovou).

Direct marketing

Typ marketingu, který je založen na přímé komunikaci mezi zástupcem značky (v jakékoliv podobě) a potenciálním zákazníkem.

DTP

DTP je zkratka pro Desktop publishing, které označuje počítačovou sazbu dokumentu, tedy vkládání textů a obrázků na stránku a následné úpravy.

E-commerce

Prodej nebo nákup, který probíhá online. Týká se jak produktů, tak služeb v segmentu B2B, B2C, C2C i dalšími veřejnými nebo soukromými subjekty.

E-mailing

E-mailový marketing je součástí marketingového mixu, kdy je pro komunikaci se zákazníkem využívaný e-mail.

Favicon

Ikona nebo obrázek, která se u stránky zobrazuje na kartě ve webovém prohlížeči. Pro zákazníka zjednodušuje orientaci a zvyšuje potenciál zapamatování značky.

FMCG – Fast-Moving Consumer Goods

Rozšířená zkratka FMCG označuje rychloobrátkové zboží pro spotřebitele, mezi které patří např. potraviny, nápoje, kosmetika či spotřební elektronika. Tyto výrobky mají společné, že jsou nakupovány často a pravidelně, díky tomu dochází k jejich rychlé spotřebě.

Focus group(s)

Jedna z možností výzkumné metody pro kvalitativní analýzu, která na základě rozhovorů s lidmi zjišťuje, jaké jsou motivace či bariéry cílové skupiny. Výsledné hypotézy pomáhají vytvářet marketingovou strategii značky.

Gamifikace

Pro zvýšení atraktivity produktu nebo služby se v marketingu a obchodu používají herní principy a techniky, které hravou a zábavnou formou přitahují větší pozornost zákazníků.