Archiv blogu

Claim

Slogan (sousloví nebo věta), který dopomáhá k jednoznačné rozpoznatelnosti značky. Společně s logem vytváří významnou část společnosti, jejíž značka je procesně řízena k ustálení definované pozice na trhu.

Celosvětově známé claimy

Nike – Just Do It!

Toyota – Today. Tomorrow. Toyota

Nokia – Connecting People

České známé claimy

Airbank – I banku můžete mít rádi

Pilsner Urquell – Inspirující chuť

Seznam.cz – Seznam. Najdu tam, co neznám

Creative Heroes – Born for Ideas

CMYK

Barevný systém zobrazování barev, který se používá především pro tisk, kde nahradil tradiční RGB.

Content marketing

U obsahového marketingu jde více než jen o psaní/copywriting. Content marketing patří více do tzv. inbound marketingu, který netlačí tolik reklamní sdělení. Účelem obsahového marketingu tak není obvykle přímý prodej (samozřejmě existují výjimky), ale vyvolání pozornosti a navázání vztahu se zákazníky.

Do content marketingu patří veškerý obsah, který vyrábíte, tedy obrázky, články, infografiky, video obsah a další.

Vytvořený obsah má za úkol pomáhat naplnit marketingové cíle nenásilnou formou. Hlavní hodnota obsahového marketingu je přinášet unikátní a relevantní obsah pro konkrétní cílovou skupinu. Díky tomu vzrůstá zájem o značku nejen u veřejnosti, ale také u vyhledávačů.

Content strategy

Obsahová strategie je součástí marketingového mixu na vybraných komunikačních kanálech. Vychází ze znalosti cílové skupiny a jejích zájmů, pro které volí zajímavá témata v různých formátech.

Cookies

Kód, který je pomocí prohlížeče ukládán do paměti webové stránky pro potřeby další komunikaci stránky (majitele – značky) s návštěvníkem.

Copywriting

Vytváření textů, které zákazníkům jednoduše představují komunikační sdělení firmy v konkrétních komunikačních kanálech na základě marketingové a obsahové strategie. Člověk, který se věnuje copywritingu je označovaný jako copywriter.

CPA – Cost per Action

Metrika zobrazující náklady za konverzi. Proti CPC, u kterého se počítá platba za proklik, jde o ukazatel, který počítá až s dokončením celého procesu.

CPC – Cost per Click

Cena za proklik se využívá v online marketingu, kdy ukazuje konkrétní náklady, které jsou potřeba pro kliknutí jednoho uživatele. Metrika se používá u PPC reklam, kde se neplatí za zobrazení reklamy, ale za akci. V tomto případě proklik.

CPM – Cost per Mille

Marketingový pojem, který ukazuje hodnotu počtu tisíce zobrazení reklamy. Úzce tak souvisí s dalším pojmem CPV (Cost per View), který však pracuje s hodnotou samotného zobrazení.