Zobrazuje procento návštěvníků vašeho webu, kteří zobrazenou stránku opustili okamžitě po vstupu. Díky této metrice můžete vyhodnotit relevanci svého webu či jednotlivých stránek a sdělení svých reklam, které zákazníky na místo určení přivedli.
Metoda pro získání kreativních nápadů k realizaci kampaně, která probíhá ve skupině lidí, kteří říkají různé nápady.
Česky znalost značky nebo povědomí o značce ukazuje, kolik procent lidí z cílové skupiny značku zná. V marketingu se využívá pro práci se značkou obvykle rozdělení na:
Spontánní znalost značky – měří se pomocí obecné otázky „Jakou značku z odvětví X znáte?“ Cílem je zjistit, jaké značky si respondenti spontánně vybaví.
Podpořená znalost značky – měří s pomocí konkrétní otázky „Znáte značku X?“ Cílem je zjistit, zda respondenti značku znají a mají povědomí
Povědomí o značce se zvyšuje jejím cíleným budováním/řízením.
Popisuje, jakou konkrétní zkušenost má zákazník s danou značkou. Ať už jde o emoce, které kontakt se značkou vyvolává nebo představy o tom, co značka představuje.
Označení pro podlinkovou komunikaci (below the line), která je charakterizována přesným zacílením na konkrétní cílovou skupinu. Je opakem nadlinkové komunikace, pro kterou se využívají masmédia a cílí na široké spektrum lidí.
Model, kdy mezi sebou obchodují přímo dva spotřebitelé obvykle skrze online platformu, která funguje jako zprostředkovatel.
Úzce nebo obecněji definovaná skupina lidí, na které je mířena komunikace značky.
Cílovou skupinu je pro základní účely možné definovat podle věkové kategorie či pohlaví (např. muži 18-25) a postupně je rozšiřovat o další demografické údaje (město x vesnice; SŠ x VŠ …) a jiné údaje, které pomáhají vystihnout cílovou skupinu – např. zájmy, zvyklosti a návyky, spotřebitelské chování, životní styl apod.
Pro jednotlivé cílové skupiny jsou následně vytvářeny persony, které pomáhají při tvorbě komunikační strategie lépe pochopit motivace i bariéry skupiny lidí, ke kterým je komunikace směřována.