Archiv blogu

CRM – Customer Relationship Management

Řízení vztahů se zákazníky, jak se do češtiny CRM překládá, je systematizovaný proces, který obvykle pomocí informačního systému, ukládá data o klientech. Na jejich základě pak usnadňuje komunikaci se zákazníkem a pomáhá k navýšení jeho spokojenosti. Díky tomu dokáže firma vytvářet loajální zákazníky a navyšovat tak své zisky.

CRO – Conversion Rate Optimization

Pro větší úspěšnost stránek dochází na základě uživatelských dat k optimalizaci, která má za cíl navýšení konverzního poměru. Často bývá spojována s UX. Zatímco UX však řeší více obecné rozložení stránky webu, CRO vychází z A/B testování stránek, a může tak být posuzována jako podkategorie UX.

Cross Selling (x-sell)

Pojem, který úzce souvisí s Up Sellingem. Využívá pro nabídku dalšího produktu nebo služby zákazníkovi, který už je rozhodnutý nakoupit. Zatímco Up Selling vede k navýšení hodnoty produktu, typicky nabídnutím dražšího modelu nebo příslušenství za zvýhodněnou cenu.

Cross selling se využívá i jako taktika k udržení loajality zákazníka po nákupu. Pravidelnou komunikací můžete se zákazníkem vytvářet vztah, který bude převeden v další nákup. V rámci modelu STDC patří primárně do fáze Care.

CSR – Corporate Social Responsibility

Firmy pro navýšení hodnoty své značky a naplnění jejího poslání stále častěji myslí na společenskou odpovědnost. Právě CSR označuje projekty, které pomáhají zvýšit důvěryhodnost značky a vylepšují její reputaci před širokou veřejností.

CTA – Call to Action

Výzva k akci, jak se do češtiny překládá zkratka CTA, vede zákazníka k dalšímu kroku v nákupní fázi. Obvykle je v online prostředí spojena s tlačítkem, které vede uživatele k naplnění konverze.

CTR – Click Through Rate


Označení používané v online marketingu, kdy při vyhodnocování úspěšnosti jednotlivých kampaní zobrazuje, jak výkonná reklama byla. Čím vyšší CTR kampaně mají, tím jsou úspěšnější.


Vypočítává se z počtu zobrazení reklamy a počtu kliknutí:

CTR [%] = počet kliknutí / počet zobrazení reklamy * 100

CX – Customer Expirience

Zákaznická zkušenost se zaměřuje, jak už z pojmenování vyplývá, na spokojenost zákazníka a zvýšení pravděpodobnosti vytvoření loajálního vztahu.

Do zákaznické zkušenosti se tak promítá hned několik důležitých bodů. Prvním z nich je samotná reklama a informace o značce, které na zákazníka působí ještě ve chvíli, kdy není rozhodnutý nakoupit. Druhou částí je tzv. customer journey (zákaznická cesta), která zohledňuje všechny kroky, které vedou k dokončení objednávky. Vstupem do zákaznické cesty je právě zmíněná reklama.

Pro zlepšení zákaznické zkušenosti a zpříjemnění pocitu na zákaznické cestě je důležité využívat postupně získaná data, která průchod usnadní, zároveň dokáží jednotlivá sdělení pro zákazníka personalizovat.

Demografie

Vědní obor, který se zabývá procesem reprodukce lidské populace. Demografie se využívá v marketingu při definování a popisu cílové skupiny.

Design Thinking

Designové myšlení vychází ze strategických a kongnitivních procesů, podle kterých je navrhován design jednotlivých produktů.