Mediální plán se používá při plánování kampaně. Zobrazuje, jaká konkrétní média a v jakém čase mají být využita. V plánu je zahrnutý i rozpočet pro dané médium i očekávané výsledky.
Mediální plán se používá při plánování kampaně. Zobrazuje, jaká konkrétní média a v jakém čase mají být využita. V plánu je zahrnutý i rozpočet pro dané médium i očekávané výsledky.
Nástroj, který se používá k usnadnění řešení problémů, návrhu nového produktu nebo zachycení vize. Pro svoji univerzálnost se používá napříč různými obory.
Model, do češtiny přeložený Vidět – Myslet – Dělat – Pečovat, se používá pro rozložení komunikace do jednotlivých fázích, které odpovídají zákaznickému chování. Podle fáze, ve které se zákazník nachází, jsou vytvářena jednotlivá sdělení, které mají pomoci dovést zákazníka do cíle.
Typ online reklamy, který se obvykle zobrazuje na stránkách médií, kde nepůsobí jako reklama, ale více jako samotný redakční obsah, kvůli kterému na stránky uživatelé přišli.
Termín, který se společně s pojmem on-page používá v rámci optimalizace pro vyhledávače (SEO). Off-page faktory ovlivňují umístění stránky ve vyhledávání. Jde o prvky, které ovlivňují kvalitu stránky mimo konkrétní obsah a nastavení samotné stránky. Mezi nejdůležitější off-page faktory patří zpětně odkazy (linkbuilding) a další zmínky stránky v online prostoru.
Protože jde o součást internetových stránek, lze je libovolně upravovat a měnit s cílem zvýšit viditelnost webu na internetu získáváním lepších pozic ve výsledcích vyhledávání. Jejich správa tak představuje jednu z hlavních složek SEO.
V moderním pojetí se však k potřebným změnám musí přistupovat tak, aby www stránky sloužily především návštěvníkům, nikoliv vyhledávacím robotům, jejichž algoritmus dle nejnovějších poznatků přikládá velkou váhu právě přínosu pro uživatele.
Základní on-page faktory
Titulek – jeden z nejdůležitějších, pro každou stránku by měl být odlišný a zahrnovat klíčová slova, ideální délka je okolo 50 znaků, maximálně do 60. Ve výsledcích vyhledávání se zobrazuje jako text odkazu.
Text vč. klíčových slov – dalším významným faktorem je text. Měl by být čtivý, užitečný a přehledný a také s přirozeně zakomponovanými klíčovými slovy a frázemi. Zajímavé informace je vhodné zdůraznit tučným písmem, aby se mohl čtenář co nejvíce zorientovat.
Správná struktura vč. nadpisů H1 až H6 – s předchozím faktorem souvisí i požadavek na členění textu. Jednotlivé úseky by měly být racionálně strukturovány s nadpisy a podnadpisy.
Meta tagy – v neposlední řadě působí jako on-page faktory i tzv. meta tagy, jako je ALT popisek u obrázků či meta description, s jehož pomocí lze nalákat uživatele ke kliknutí na odkaz a přechodu na web. Na každé stránce by měly být unikátní.
Kromě výše uvedených on-page faktorů, považovaných za základ, existuje i řada dalších kategorií (celkově až 200), například:
URL adresa stránek a podstránek – měla by být jasná, výstižná a vypovídající o obsahu.
Název domény – zde existuje z hlediska SEO opět stejný požadavek na zřetelnost a souvislost s obsahem jako u URL.
Validní HTML kód bez chyb, ve kterém se robot rychle zorientuje.
Rychlost načítání webu – uživatel nesmí dlouho čekat na načtení webu.
Duplicitní obsah – může vést až k ignorování webu ze strany vyhledávačů.
Responzivní design – například nejpoužívanější vyhledávač Google klade velký důraz na přístupnost a bezchybné zobrazení internetových stránek i přes mobilní zařízení.
Navigace – orientaci návštěvníka na webu musí usnadňovat promyšlená struktura a navigační prvky.
Vnitřní odkazy – zjednodušují pohyb uživatele na webu a dávají mu příležitost ještě lépe porozumět danému tématu či rychleji nalézt řešení problému.