Barva značky nastavuje očekávání zákazníků
Brand Building, Grafika, Marketing,

Barva značky nastavuje očekávání zákazníků

Psychologické efekty barev v každém člověku vyvolávají trochu odlišné pocity. Jsou však barvy, které jsou obecně přijímané jako ukliďnující, vzuršující, motivující, ale i racionální a na druhé straně emocionální. Psychologie barev hraje v marketingu stále větší roli a nejde jen o samotnou barevnost, ještě větší roli u jednotlivých barev hraje světlost (světlá – tmavá) a sytost (bledá – sytá) barev.

Jak pracovat s archetypy při budování značky
Brand Building, Marketing,

Jak pracovat s archetypy při budování značky

V době, kdy jsou produkty i služby stále více podobné, je stále větší důraz kladen na význam samotné značky. Silná značka dokáže přilákat pozornost zákazníků a vyvolat v nich pocit souznění, který vede k cíli. Tedy nákupu a zisku pro firmu. Zároveň si lidé s takovou značkou vytváří vztah a zůstávají k ní loajální. Jedním způsobem, jak vybudovat silnou značkou, je pracovat s archetypy.

Vládce
Brand Building, Marketing,

Sebejistota a dominance z pohledu archetypu vládce

Získat nebo posílit pocit moci. Sebevědomé značky, které se ve svém oboru řadí na pozici jedničky, využívají pro komunikaci archetyp vládce, jehož pomocí vyzařují sebevědomí a velkou jistotu. Tím však mohou překročit tenkou hranici, kdy už mohou působit arogantně vůči lidem, kteří si jejich produkty nemohou dovolit.

Mokeup-archetypy-objevitel
Brand Building, Marketing,

Archetyp objevitele v sobě skrývá touhu po sebepoznání

Má rád dobrodružství a nenechá se spoutat. Archetyp objevitele se nespokojí s průměrností a pocitem, že je hotovo. Stále je možnost jít dál a hledat nové zážitky. Velký důraz tak značky, které se s tímto archetypem ztotožňují, kladou na vyjádření individuality zákazníka. Dokonce zachází i do fáze, kdy jejich zákazníci mohou sami ovlivňovat výslednou podobu produktu.

Mokeup-archetypy-kozelník
Brand Building, Marketing,

Archetyp kouzelníka přenáší sny do reality

Vytvořit vizi, která pomáhá měnit svět k lepšímu, a především najít řešení pro zdánlivě neřešitelnou situaci. Alespoň tak se dá zjednodušeně shrnout marketingový archetyp kouzelníka. Značky, které takto vystupují, pomáhají svým zákazníkům plnit sny. Díky tomu si získají důvěru, kterou však mohou i zneužít k manipulaci.