Blog Creative Heroes
  • Články
  • Případové studie
  • O nás
  • Slovník pojmů
  • Creative Heroes

Archivy

  • Březen 2025
  • Únor 2025
  • Listopad 2024
  • Červen 2024
  • Listopad 2023
  • Září 2023
  • Červen 2023
  • Březen 2022
  • Listopad 2021
  • Září 2021
  • Červenec 2021
  • Červen 2021
  • Květen 2021
  • Únor 2021
  • Leden 2021
  • Prosinec 2020
  • Listopad 2020
  • Říjen 2020
  • Září 2020
  • Srpen 2020
  • Červenec 2020

Rubriky

  • Brand Building
  • Case study
  • Copywriting
  • Grafika
  • Marketing
  • Online marketing
  • Sociální sítě
  • Uncategorized

Základní informace

  • Přihlásit se
  • Zdroj kanálů (příspěvky)
  • Kanál komentářů
  • Česká lokalizace
Blog Creative Heroes
  • Články
  • Případové studie
  • O nás
  • Slovník pojmů
  • Creative Heroes
Brand Building, Marketing,

Archetyp neviňátka vrací zákazníky do dětství

od Lukáš Zelený14. 11. 2020
Mokeup-Neviňátko

Návrat do dětství, žádné přetvařování. Pouze radost a možnost těšit se z maličkostí. Značky využívající archetyp neviňátka nabízí svým zákazníkům okamžiky, kdy se mohou cítit sami sebou a prožívat každou chvíli naplno. Někdy však přes růžové brýle nevidí, co se děje kolem nich.

Ideály a sny ožívají v komunikaci neviňátek. Ať už třeba v kreslené, jako nabízí americká společnost Disney nebo té skutečné, kterou představuje jedna ještě starší firma ze Spojených států. Coca-Cola, která patří mezi nejznámější značky, když se v marketingu zmíní tento archetyp. Existují však desítky dalších marketingových oddělení, které se vydali stejným směrem (Haribo, Bonami…).

Pocit štěstí

Sázka na jednoduchost se firmám vyplácí a archetyp neviňátka je ideální cestou, jak dosáhnout úspěchu a naplnění strategie. Značky se neřadí do žádné společenské třídy, která by byla jen pro někoho. Nabízí pocit štěstí a možnost být sám sebou. Všem.

Pouze s neviňátkem totiž dokážete prožít ráj na zemi a nechat starosti stranou. Jejich produkty tak bývají snadno dostupné, aby mohli nabídnout zážitek okamžitě a kdekoliv budou chtít. Jako děti. Stejně tak si zákazníci rychle vytváří ke značce pozitivní vztah a zůstávají jí loajální.

Touha po harmonii

Značky znají potřeby svých zákazníků a dělají vše pro to, aby jim mohli vyhovět. V komunikaci jim dopřávají zažít poznat pocit naplno prožívaného života. Sdělením tíhnou k nostalgii a zobrazují pocit nalezeného štěstí. Často společně s přáteli, přestože jde pouze o individuální pocit z vlastního potěšení.

Reklamy mohou působit naivně, cílová skupina to však značce nevyčítá, naopak je spokojená, že jí někdo dopřává harmonii a ukazuje cestu ke spokojenosti. Zákazníci totiž mají chuť být alespoň chvíli opět dítětem a snít o ideálním světě, ve kterém se těší z maličkostí.

Jednoduchost při rozhodování má na zákazníky pozitivní vliv. Značky tak působí důvěryhodněji než ostatní. 

archetyp neviňátkoarchetypybrandbrand buildingmarketingznačka
0
Sdílení
Sdílet na FacebookuSdílet na Twitteru
Předchozí

Archetyp jeden z nás pomáhá zapadnout mezi ostatní

8. 11. 2020
Další

Charaktery zobrazují pečovatele z Medoru

28. 11. 2020

E-book zdarma

Nejčtenější články

  • E-book zdarma: Sebejistá značka
  • DeepSeek: revoluce v AI nebo nástroj čínské kontroly?
  • Lednový social wrap: co nového přinesly sociální sítě?
  • Super Bowl: svátek reklamy (a amerického fotbalu)
  • Archetyp kouzelníka přenáší sny do reality

Newsletter

Všichni, kteří se zajímají o marketing, by měli neustále sledovat dění ve svém oboru. Stačí, když zadáte e-mail, a my Vám budeme pravidelně posílat zajímavé tipy a naše zkušenosti z praxe.

    Sledujte nás

    • Články
    • Případové studie
    • O nás
    • Slovník pojmů
    • Creative Heroes

    © 2025 Creative Heroes. All rights reserved.