Blog Creative Heroes
  • Články
  • Případové studie
  • O nás
  • Slovník pojmů
  • Creative Heroes

Archivy

  • Březen 2022
  • Listopad 2021
  • Září 2021
  • Červenec 2021
  • Červen 2021
  • Květen 2021
  • Únor 2021
  • Leden 2021
  • Prosinec 2020
  • Listopad 2020
  • Říjen 2020
  • Září 2020
  • Srpen 2020
  • Červenec 2020

Rubriky

  • Brand Building
  • Case study
  • Copywriting
  • Grafika
  • Marketing
  • Online marketing

Základní informace

  • Přihlásit se
  • Zdroj kanálů (příspěvky)
  • Kanál komentářů
  • Česká lokalizace
Blog Creative Heroes
  • Články
  • Případové studie
  • O nás
  • Slovník pojmů
  • Creative Heroes
Brand Building, Marketing,

Archetyp objevitele v sobě skrývá touhu po sebepoznání

od Lukáš Zelený16. 10. 2020
Mokeup-archetypy-objevitel

Má rád dobrodružství a nenechá se spoutat. Archetyp objevitele se nespokojí s průměrností a pocitem, že je hotovo. Stále je možnost jít dál a hledat nové zážitky. Velký důraz tak značky, které se s tímto archetypem ztotožňují, kladou na vyjádření individuality zákazníka. Dokonce zachází i do fáze, kdy jejich zákazníci mohou sami ovlivňovat výslednou podobu produktu.

Touha po neznámém je v lidech odjakživa. Objevuje se v každém. U někoho je touha po dobrodružství větší, u někoho menší. Je však součástí každodenního života. Bez ní svět vypadal úplně jinak, než jak ho dnes známe. Tento základní instinkt si uvědomují firmy po celém světě a staví na ní svoji marketingovou strategii. Nejznámějšími představiteli objevitelů jsou Starbucks, Subaru, Jeep, The North Face nebo Virgin.

Autentický zážitek

Právě Virgin, konkrétně Virgin Galactic, Richarda Bransona ukazuje život bez limitů. Komerční cesta do vesmíru proto přitahuje pozornost mnoha dobrodruhů. Objevitelská značka, stejně jako ostatní, nabízí autentický zážitek zákazníkům, kteří volají po svobodě.

Svoboda zákazníkům přináší možnosti sebepoznání a následnou radost z objevení smyslu života, kterým v přenesené formě může být i kafe ze Starbucksu, který se vydal po stopách Moby Dicka. Na celosvětově známém příběhu dokázal vybudovat silnou značku, která odkazuje na další silný atribut. Přírodu.

Ve spolupráci se zákazníky

Se značkou, vycházející z archetypu objevitele, jde ruku v ruce i samotný produkt. Obvykle se zákazníkům hodí do přírody nebo na cesty, kde jim pomáhá vyjádřit vlastní individualitu, a apeluje tak na průkopnickou podstatu. Firmy se tak nebojí dělat nonkonformní inovace. Ví, že to k nim patří, a díky nim dokáží zprostředkovat zážitek i při samotném nakupování.

Stejně tak se ohlíží na přání zákazníků. Není výjimkou, kdy samotné produkty vytváří ve spolupráci s veřejností. Nabízí ji možnost podílet se na vývoji, čímž přitahují pozornost i mimo svoji cílovou skupinu. Vyráží tak proti zavedeným schématům a snaží se hledat nové způsoby, jak se posunout dál.

Mimo komfortní zónu

Stejně jako vystupují navenek, chovají se i uvnitř. Zaměstnanci pracují ve více uvolněném prostředí, ve kterém mohou vyniknout jejich individuální dovednosti. Ačkoliv mají rádi kolektiv, každý objevitel je totiž ve své podstatě individualista, který má potřebu být kapitánem a udávat směr.

Z toho vychází i sdělení, které obsahují reklamy. Buďte jedineční a nenechte se svázat, říkají svým zákazníkům. Nebojte se utéct od reality, vystupte z komfortní zóny, buďte jedineční a objevujte nové věci. Třeba právě vesmír.

archetyparchetyp objevitelbrandbrand buildingobjevitelznačka
0
Sdílení
Sdílet na FacebookuSdílet na Twitteru
Předchozí

Archetyp kouzelníka přenáší sny do reality

16. 10. 2020
Další

Okouzlující archetyp milence vám přinese větší atraktivitu

21. 10. 2020

E-book zdarma

Nejčtenější články

  • E-book zdarma: Sebejistá značka
  • Potřebujete definovat atributy značky nebo jde o přežitek?
  • Archetyp mudrc nabízí poznání
  • Archetyp kouzelníka přenáší sny do reality
  • Archetypy pomáhají budovat silné značky

Newsletter

Všichni, kteří se zajímají o marketing, by měli neustále sledovat dění ve svém oboru. Stačí, když zadáte e-mail, a my Vám budeme pravidelně posílat zajímavé tipy a naše zkušenosti z praxe.

    Sledujte nás

    • Články
    • Případové studie
    • O nás
    • Slovník pojmů
    • Creative Heroes

    © 2023 Creative Heroes. All rights reserved.