Blog Creative Heroes
  • Články
  • Případové studie
  • O nás
  • Slovník pojmů
  • Creative Heroes

Archivy

  • Březen 2022
  • Listopad 2021
  • Září 2021
  • Červenec 2021
  • Červen 2021
  • Květen 2021
  • Únor 2021
  • Leden 2021
  • Prosinec 2020
  • Listopad 2020
  • Říjen 2020
  • Září 2020
  • Srpen 2020
  • Červenec 2020

Rubriky

  • Brand Building
  • Case study
  • Copywriting
  • Grafika
  • Marketing
  • Online marketing

Základní informace

  • Přihlásit se
  • Zdroj kanálů (příspěvky)
  • Kanál komentářů
  • Česká lokalizace
Blog Creative Heroes
  • Články
  • Případové studie
  • O nás
  • Slovník pojmů
  • Creative Heroes
Brand Building, Marketing,

Archetyp kouzelníka přenáší sny do reality

od Lukáš Zelený16. 10. 2020
Mokeup-archetypy-kozelník

Vytvořit vizi, která pomáhá měnit svět k lepšímu, a především najít řešení pro zdánlivě neřešitelnou situaci. Alespoň tak se dá zjednodušeně shrnout marketingový archetyp kouzelníka. Značky, které takto vystupují, pomáhají svým zákazníkům plnit sny. Díky tomu si získají důvěru, kterou však mohou i zneužít k manipulaci.

Archetyp pomáhá k usnadnění definice značky, kořeny však sahají hluboko do mytologie a vychází ze sociální antropologie, která dodává chování archetypům ještě širší rozměr. Pro kouzelníka bývá předobrazem Merlin. Čaroděj, druid a prorok známý z legend o králi Artušovi, který měl být obětovaný pro stavbu hradu. Našel však řešení, když se pomocí magie dokázal zbavit draků v podzemí, díky čemuž získal moc ovlivňovat králova rozhodnutí.

Marketing technologií a inovací

Schopnost nalézt řešení pro zdánlivě neřešitelný problém přitahuje pozornost pro magii a kouzla, v dnešním světě však přechází spíše k využití technologií a vědy. Právě vědci, inženýři a inovátoři jsou novodobí kouzelníci a alchymisté.

Jedním z nich – pravděpodobně nejznámějším – je například Steve Jobs a jeho Apple, kterému se zásadně podařilo proměnit vnímání světa a proměnit jej k lepšímu. Alespoň podle jeho vize, kterou dokázal předat milionům lidí po celém světě. Není tak divu, že mezi značky s tímto archetypem se staví spoustu technologických start-upů, ale i zvučnější jména jako Dell, Pixar nebo XBOX.

Kouzelníkova vize a ambice

Tyto značky mají jasnou vizi, kterou obvykle zosobňuje i charismatická a inspirativní osoba v čele společnosti. Přestože znají svůj cíl, na základě racionality a vysoké inteligence, dokáží udělat kompromis, který vede k posunu vpřed a spokojenosti nejen samotné firmy, ale i zákazníků.

Naplňující pocit totiž přichází ve chvíli, kdy se podaří dostat do povědomí široké veřejnosti, kterou zaujme vize značky. Zákazníci si pak snadno v reálném životě vytváří asociaci se značkou. Díky tomu za sebou mohou kouzelníci zanechat výraznou stopu, která mění svět k lepšímu. Tomu odpovídají i ambice, které jsou nastaveny vždy vysoko.

Zákaznická oddanost za odměnu

S touhou, vizí a vysokými ambicemi však souvisí i stinná stránka, která se však týká spíše samotného archetypu než značek. I u nich však jde občas pozorovat manipulace se zákazníky, kteří jsou značce oddaní a bojují za její vizi. Kouzelníkovy produkty jim totiž pomáhají nabýt dojmu, že jsou díky němu moudřejší a úspěšnější.

Na úspěch lákají i reklamy, které tyto značky vytváří. Jsou originální a inspirativní, jejich sdělení míří na základní instinkty zákazníků, kterým jednoduše otevřou nové životní možnosti. Ukazují, jak snadno je možné díky nim dosáhnout změny. Proto mají tyto produkty kouzelné účinky a zázračné funkce. Je v tom skrytá magie, kterou pro ně tito vizionáři vymysleli a rádi se o vše podělí.

archetyparchetyp kouzelníkbrandbrand buildingkouzelníkmarketingznačky
0
Sdílení
Sdílet na FacebookuSdílet na Twitteru
Předchozí

Pomáháme lidem plnit sny o vlastním bydlení

15. 10. 2020
Další

Archetyp objevitele v sobě skrývá touhu po sebepoznání

16. 10. 2020

E-book zdarma

Nejčtenější články

  • E-book zdarma: Sebejistá značka
  • Potřebujete definovat atributy značky nebo jde o přežitek?
  • Archetyp mudrc nabízí poznání
  • Archetyp kouzelníka přenáší sny do reality
  • Archetypy pomáhají budovat silné značky

Newsletter

Všichni, kteří se zajímají o marketing, by měli neustále sledovat dění ve svém oboru. Stačí, když zadáte e-mail, a my Vám budeme pravidelně posílat zajímavé tipy a naše zkušenosti z praxe.

    Sledujte nás

    • Články
    • Případové studie
    • O nás
    • Slovník pojmů
    • Creative Heroes

    © 2023 Creative Heroes. All rights reserved.