Je to jednoduché. Pravidla jsou od toho, aby se porušovali. Toto heslo si rebelové (psanci) opakují každý den. A podle toho i vystupují. Značky, které jsou spojeny s tímto archetypem, působí odvážně, mají cíl vztáhnout pozornost na sebe. Zároveň se však obávají dne, kdy by mohli ztratit sílu a stali by se neefektivními.
Oblíbený seriál z 90. let, kdy: „Býval dobrým policistou, ale spáchal ten nejhorší hřích, protože svědčil proti zkorumpovaným kolegům. Snažili se ho zabít. Místo toho zabili ženu, kterou miloval. Obviněn z vraždy nyní projíždí krajinou. Psanec, který loví psance. Lovec lidí. Odpadlík,“ je typické zobrazení rebela.
Nechybí mu ani motorka, která je produktem celosvětově nejznámější značky, která je s tímto archetypem spojená. Harley Davidson. Mezi další značky, které s tímto archetypem pracují patří např. Vice, Jack Daniels, MTV nebo Durex.
Nezůstává stát v davu
Rebel touží po revoluci. Nebojí se porušit obvyklá pravidla a standardy, aby dosáhl svého cíle. Obvykle vše zamýšlí v rámci dobra. Je však velmi tenká linie mezi tím, co je vnímáno jako dobré a zlé. Z toho důvodu značky s tímto archetypem dokáží polarizovat společnost.
Vystupování značek je sebevědomé. Mají jednoznačně definovanou vlastní vizi a té se drží. Neustoupí ani o krok. I kdyby to mělo stát ztrátu několika zákazníků. Hodnota značky je právě založena na naprostém ztotožněním s poskytovaným produktem nebo službou. Jednou rebel, navždy rebel.
Šokující reklama
Nikoho asi nepřekvapí, jak vypadají reklamy těchto značek. Sdělení bývají překvapivá až šokující. Jejich cílem je vyvolat rozruch a získat si co největší pozornost. Lidem obvykle nenabízí samotný produkt, nezmiňují klasicky jeho konkurenční výhody. Nabízí emoci. Zážitek, který získáte pouze s touto značkou.
Zákazníci těchto firem mají často společný pocit odcizení od společnosti, proto hledají cestu ke štěstí skrz dobrodružství, které s sebou přináší riziko. Samotné produkty těchto značek nemusí být prospěšné zdraví, jako třeba cigarety, přináší však konzumentům pocit uspokojení.