Blog Creative Heroes
  • Články
  • Případové studie
  • O nás
  • Slovník pojmů
  • Creative Heroes

Archivy

  • Březen 2025
  • Únor 2025
  • Listopad 2024
  • Červen 2024
  • Listopad 2023
  • Září 2023
  • Červen 2023
  • Březen 2022
  • Listopad 2021
  • Září 2021
  • Červenec 2021
  • Červen 2021
  • Květen 2021
  • Únor 2021
  • Leden 2021
  • Prosinec 2020
  • Listopad 2020
  • Říjen 2020
  • Září 2020
  • Srpen 2020
  • Červenec 2020

Rubriky

  • Brand Building
  • Case study
  • Copywriting
  • Grafika
  • Marketing
  • Online marketing
  • Sociální sítě
  • Uncategorized

Základní informace

  • Přihlásit se
  • Zdroj kanálů (příspěvky)
  • Kanál komentářů
  • Česká lokalizace
Blog Creative Heroes
  • Články
  • Případové studie
  • O nás
  • Slovník pojmů
  • Creative Heroes
Brand Building, Marketing,

Sebejistota a dominance z pohledu archetypu vládce

od Lukáš Zelený31. 10. 2020
Vládce

Získat nebo posílit pocit moci. Sebevědomé značky, které se ve svém oboru řadí na pozici jedničky, využívají pro komunikaci archetyp vládce, jehož pomocí vyzařují sebevědomí a velkou jistotu. Tím však mohou překročit tenkou hranici, kdy už mohou působit arogantně vůči lidem, kteří si jejich produkty nemohou dovolit.

Kdysi šlo o krále a panovníky, kteří zajišťovali pevný řád. Dnes v roli vládců v marketingovém pojetí archetypů vystupují silné dominantní značky, které pomáhají vytvářet měřítka kvality pro širokou veřejnost.

Stabilní a předvídatelné

Cílem vládců je mít nad vším kontrolu. Nebojí se tak převzít zodpovědnost a v krizi vzít situaci do vlastních rukou. Musí však postupovat podle přesně definovaného řádu. Na improvizaci nezbývá moc prostoru. Kroky těchto značek jsou tak předvídatelné, zároveň však vysoce stabilní.

O své pozici na trhu nechtějí smlouvat, musí ji však neustále obhajovat. Jejich reprezentativní vzhled, který je sjednocený napříč celou komunikací působí jako synonymum pro úspěch, bohatství a velký vliv. Není tak překvapením, že značky jako Microsoft, Mercedes Benz, Rollex nebo Hugo Boss si ve své marketingové strategii zvolili pozici vládce, kterou pevně drží a ukazují tím svoji dominanci na trhu.

Pocit získání moci

Svým zákazníkům nabízí něco, co ostatní nemají a na co mohou být pyšní. Díky tomu se pohybují na vrcholu, a sesazení z trůnu by znamenalo tvrdou ránu do firemní identity. Silné komunikaci odpovídají i charaktery zákazníků, kteří jsou obvykle sebejistí lidé a ztotožňují se sdělením apelujícím na pocit získání nebo posílení moci.

Autenticitu značky doplňují i vnitřní procesy „vládnoucích firem“, které jsou založeny na disciplinovanosti. Snižuje se tak prostor pro možnou chybu, díky čemuž mají produkty prémiovou hodnotu.

archetyparchetyp vládcebrandbrand buildingstrategie značkyznačka
0
Sdílení
Sdílet na FacebookuSdílet na Twitteru
Předchozí

Okouzlující archetyp milence vám přinese větší atraktivitu

21. 10. 2020
Další

Vypařili jsme ze sebe desítky kampaní

1. 11. 2020

E-book zdarma

Nejčtenější články

  • E-book zdarma: Sebejistá značka
  • DeepSeek: revoluce v AI nebo nástroj čínské kontroly?
  • Lednový social wrap: co nového přinesly sociální sítě?
  • Super Bowl: svátek reklamy (a amerického fotbalu)
  • Archetyp kouzelníka přenáší sny do reality

Newsletter

Všichni, kteří se zajímají o marketing, by měli neustále sledovat dění ve svém oboru. Stačí, když zadáte e-mail, a my Vám budeme pravidelně posílat zajímavé tipy a naše zkušenosti z praxe.

    Sledujte nás

    • Články
    • Případové studie
    • O nás
    • Slovník pojmů
    • Creative Heroes

    © 2025 Creative Heroes. All rights reserved.