Získat nebo posílit pocit moci. Sebevědomé značky, které se ve svém oboru řadí na pozici jedničky, využívají pro komunikaci archetyp vládce, jehož pomocí vyzařují sebevědomí a velkou jistotu. Tím však mohou překročit tenkou hranici, kdy už mohou působit arogantně vůči lidem, kteří si jejich produkty nemohou dovolit.
Kdysi šlo o krále a panovníky, kteří zajišťovali pevný řád. Dnes v roli vládců v marketingovém pojetí archetypů vystupují silné dominantní značky, které pomáhají vytvářet měřítka kvality pro širokou veřejnost.
Stabilní a předvídatelné
Cílem vládců je mít nad vším kontrolu. Nebojí se tak převzít zodpovědnost a v krizi vzít situaci do vlastních rukou. Musí však postupovat podle přesně definovaného řádu. Na improvizaci nezbývá moc prostoru. Kroky těchto značek jsou tak předvídatelné, zároveň však vysoce stabilní.
O své pozici na trhu nechtějí smlouvat, musí ji však neustále obhajovat. Jejich reprezentativní vzhled, který je sjednocený napříč celou komunikací působí jako synonymum pro úspěch, bohatství a velký vliv. Není tak překvapením, že značky jako Microsoft, Mercedes Benz, Rollex nebo Hugo Boss si ve své marketingové strategii zvolili pozici vládce, kterou pevně drží a ukazují tím svoji dominanci na trhu.
Pocit získání moci
Svým zákazníkům nabízí něco, co ostatní nemají a na co mohou být pyšní. Díky tomu se pohybují na vrcholu, a sesazení z trůnu by znamenalo tvrdou ránu do firemní identity. Silné komunikaci odpovídají i charaktery zákazníků, kteří jsou obvykle sebejistí lidé a ztotožňují se sdělením apelujícím na pocit získání nebo posílení moci.
Autenticitu značky doplňují i vnitřní procesy „vládnoucích firem“, které jsou založeny na disciplinovanosti. Snižuje se tak prostor pro možnou chybu, díky čemuž mají produkty prémiovou hodnotu.