Blog Creative Heroes
  • Články
  • Případové studie
  • O nás
  • Slovník pojmů
  • Creative Heroes

Archivy

  • Březen 2025
  • Únor 2025
  • Listopad 2024
  • Červen 2024
  • Listopad 2023
  • Září 2023
  • Červen 2023
  • Březen 2022
  • Listopad 2021
  • Září 2021
  • Červenec 2021
  • Červen 2021
  • Květen 2021
  • Únor 2021
  • Leden 2021
  • Prosinec 2020
  • Listopad 2020
  • Říjen 2020
  • Září 2020
  • Srpen 2020
  • Červenec 2020

Rubriky

  • Brand Building
  • Case study
  • Copywriting
  • Grafika
  • Marketing
  • Online marketing
  • Sociální sítě
  • Uncategorized

Základní informace

  • Přihlásit se
  • Zdroj kanálů (příspěvky)
  • Kanál komentářů
  • Česká lokalizace
Blog Creative Heroes
  • Články
  • Případové studie
  • O nás
  • Slovník pojmů
  • Creative Heroes
Case study,

Vypečeně dobrá značka z Belgie

od Lukáš Zelený24. 8. 2020
1920x700

Řetězec kaváren a bageterií působící zejména v Belgii a Francii přišel s jednoduchým zadáním. Přenést původně belgický komunikační koncept do českého, slovenského a maďarského prostředí. Jak jednoduše brief zněl, o to více překážek jsme při rozvoji značky na neznámém trhu museli překonat.

Značku Panos zaštiťuje skupina La Lorraine, jeden z největších evropských výrobců pečiva, která ve své vlasti spolupracuje s místní kreativní agenturou Squaremelon, která také zpracovala základní vizuální identitu pro Panos. Přišli jsme tak k hotovému řešení, ve kterém bylo potřeba pro udržení celistvosti značky po celé Evropě, navázat na práci našich belgických kolegů a rozvíjet ji do po zemích střední Evropy.

Bagety, kam se podíváš

Pro uvedení na trh jsme potřebovali pochopit firemní kulturu a silně zakořeněné hodnoty značky, které bylo naším cílem přenést do dalších zemí. Když už jsme byli u výrobce baget, nebylo třeba vést dlouhé diskuse, jak budou hodnoty znázorněny. Ztvárnili jsme za pomoci vypečených produktů, a kromě série vizuálů jsme je představili i formou animovaného videa.

Čím více jsme se projektem prokousávali, tím více jsme měli nápadů, jak zajistit, aby uvedení na trh naplnilo klientova očekávání. První vlaštovkou byl nový claim Vypečeně dobré…, který cílí na českého zákazníka. Ve vypečeném duchu probíhá i komunikace, kdy příběh značky rozvíjíme pomocí vykutálených produktů.

Než odstartujeme

Komunikační koncept i strategie pro jeho uvedení v život byla připravená, bylo však potřeba vyladit pobočky, aby si zákazníci z místa odnesli nejen výborné jídlo či kafe, ale i dobrý pocit a rádi se vrátili. 

Každou prodejnu jsme tak vybavili samozřejmostmi jako jsou letáčky, brandované etikety nebo oblečení pro personál, kromě toho jsme také připravili unikátní menuboardy, spoty do interní TV a vyzdobili všechny výlohy, kde jsme pro každou výlohu použili ilustrace památek a zajímavostí z okolí, abychom přilákali pozornost místních obyvatel.

Každá pobočka vycházela z jednotného stylu, přesto v sobě měla kouzlo místa, kde se nacházela.
Každá pobočka vycházela z jednotného stylu, přesto v sobě měla kouzlo místa, kde se nacházela.

Nadělili jsme stovky cen

Jakmile se nám povedlo vše připravit ke spuštění celorepublikové komunikační kampaně, pro zvýšení atraktivity a prodejů jsme se připravili i několik spotřebitelských soutěží, které byly postaveny na stíracích losech. Dosáhnout výhry nebylo těžké – vyhrával každý los. 

Dalším konceptem byla adventní soutěž na Facebooku, kde jsme každý den odkrývali jedno pole z adventního kalendáře s výhrou. Tu získal soutěžící, který nejpřesněji odpověděl na naši vypečenou otázku.

Pražská specialita

Žádnou bagetu jsme sice nepřipravili, ale pro vylepšení reputace jsme se zaměřili i na okolí pražské pobočky v Jinonicích. Špinavé, počmárané zdi, poničené lavičky, oprýskané podchody se jednoho dne proměnily v originální kresby.

brand buildingguerillakomunikační kampaňonlinereference
0
Sdílení
Sdílet na FacebookuSdílet na Twitteru
Předchozí

Ulovili jsme rybáře na nového pomocníka

1. 7. 2020
Další

Archetypy pomáhají budovat silné značky

4. 9. 2020

E-book zdarma

Nejčtenější články

  • E-book zdarma: Sebejistá značka
  • DeepSeek: revoluce v AI nebo nástroj čínské kontroly?
  • Lednový social wrap: co nového přinesly sociální sítě?
  • Super Bowl: svátek reklamy (a amerického fotbalu)
  • Archetyp kouzelníka přenáší sny do reality

Newsletter

Všichni, kteří se zajímají o marketing, by měli neustále sledovat dění ve svém oboru. Stačí, když zadáte e-mail, a my Vám budeme pravidelně posílat zajímavé tipy a naše zkušenosti z praxe.

    Sledujte nás

    • Články
    • Případové studie
    • O nás
    • Slovník pojmů
    • Creative Heroes

    © 2025 Creative Heroes. All rights reserved.