Blog Creative Heroes
  • Články
  • Případové studie
  • O nás
  • Slovník pojmů
  • Creative Heroes

Archivy

  • Březen 2025
  • Únor 2025
  • Listopad 2024
  • Červen 2024
  • Listopad 2023
  • Září 2023
  • Červen 2023
  • Březen 2022
  • Listopad 2021
  • Září 2021
  • Červenec 2021
  • Červen 2021
  • Květen 2021
  • Únor 2021
  • Leden 2021
  • Prosinec 2020
  • Listopad 2020
  • Říjen 2020
  • Září 2020
  • Srpen 2020
  • Červenec 2020

Rubriky

  • Brand Building
  • Case study
  • Copywriting
  • Grafika
  • Marketing
  • Online marketing
  • Sociální sítě
  • Uncategorized

Základní informace

  • Přihlásit se
  • Zdroj kanálů (příspěvky)
  • Kanál komentářů
  • Česká lokalizace
Blog Creative Heroes
  • Články
  • Případové studie
  • O nás
  • Slovník pojmů
  • Creative Heroes
Brand Building, Marketing,

Užijte si každý moment s archetypem klauna

od Lukáš Zelený22. 9. 2020
Mokeup-archetypy-KLAUN

Ani na chvíli se nezastavit, vyrazit za dobrodružstvím a užít si zábavu. Tak vypadá marketingový archetyp klauna, který se stále drží na vlně pozitivní nálady. Proti tomu u archetyp klauna v psychologii se naše samotná nálada odráží do klaunova chování. Dokáže být smutný, to se v komunikaci značek nestane.

V uměleckých dílech patří archetyp klauna mezi jeden z nejrozšířenějších. Motiv jediného člověka, který může bez potrestání říkat králi pravdu, zná díky pohádkám každý. Klaun se ruku v ruce s dobou vyvíjel, až si našel svoji alternativu i ve světě marketingu, kdy ukazuje mnoha značkám, mezi které patří např. Pepsi, Fanta, Snickers nebo Skittles, jak směřovat svoji komunikaci.

S námi se nudit nebudete

Hlavním motivem značek s archetypem klauna je pobavit a rozesmát. Značky ukazují svým zákazníkům život s lehkostí, ve kterém si mají užít každý okamžik. V reklamách zní obvykle jednoznačné sdělení – S naším produktem to bude zábava. Buďte s námi.

Pro doplnění sdělení často využívají pestrých barev, které v lidech probouzí pozitivní náladu. Stejně tak využívají nadsázky, ať už při srovnání s konkurencí nebo při životní situaci. Jestliže jsou jednou z nejznámějších značek s tímto archetypem nápoje Pepsi, není těžké si vybavit reklamy, ve kterých se objevuje Coca-Cola.

Hledání nové originality

Řešení situací, které klauni nabízí (stejně jako typy reklam), jsou díky odvážnosti velmi nápadité. S tím souvisí i další vlastnost. Mění zažité konvence a zavedená pravidla pro ně neplatí. Může tak být vnímáno, že klaun se stává bláznem. Obvykle to ale je, že klaun není blázen, blázni jsou ti, kteří jim nechtějí naslouchat.

Autenticitu těchto značek podporují i samotné kanceláře, kde se zaměstnanci baví třeba u kulečníku. Dnes už to není žádnou výjimkou, protože minimálně každá druhá firma láká zaměstnance na „super kolektiv“ a „stolní fotbálek v officu“. Z originality se tak stává průměrnost a pro klauny ztrácí hodnotu v komunikaci. Hledají nová odvážná řešení.

archetyparchetyp klaunbrandbrand buildingznačkaznačky
0
Sdílení
Sdílet na FacebookuSdílet na Twitteru
Předchozí

Archetyp pečovatele vidí zákazníka na prvním místě

22. 9. 2020
Další

Archetyp mudrc nabízí poznání

22. 9. 2020

E-book zdarma

Nejčtenější články

  • E-book zdarma: Sebejistá značka
  • DeepSeek: revoluce v AI nebo nástroj čínské kontroly?
  • Lednový social wrap: co nového přinesly sociální sítě?
  • Super Bowl: svátek reklamy (a amerického fotbalu)
  • Archetyp kouzelníka přenáší sny do reality

Newsletter

Všichni, kteří se zajímají o marketing, by měli neustále sledovat dění ve svém oboru. Stačí, když zadáte e-mail, a my Vám budeme pravidelně posílat zajímavé tipy a naše zkušenosti z praxe.

    Sledujte nás

    • Články
    • Případové studie
    • O nás
    • Slovník pojmů
    • Creative Heroes

    © 2025 Creative Heroes. All rights reserved.