Blog Creative Heroes
  • Články
  • Případové studie
  • O nás
  • Slovník pojmů
  • Creative Heroes

Archivy

  • Březen 2025
  • Únor 2025
  • Listopad 2024
  • Červen 2024
  • Listopad 2023
  • Září 2023
  • Červen 2023
  • Březen 2022
  • Listopad 2021
  • Září 2021
  • Červenec 2021
  • Červen 2021
  • Květen 2021
  • Únor 2021
  • Leden 2021
  • Prosinec 2020
  • Listopad 2020
  • Říjen 2020
  • Září 2020
  • Srpen 2020
  • Červenec 2020

Rubriky

  • Brand Building
  • Case study
  • Copywriting
  • Grafika
  • Marketing
  • Online marketing
  • Sociální sítě
  • Uncategorized

Základní informace

  • Přihlásit se
  • Zdroj kanálů (příspěvky)
  • Kanál komentářů
  • Česká lokalizace
Blog Creative Heroes
  • Články
  • Případové studie
  • O nás
  • Slovník pojmů
  • Creative Heroes
Marketing,

Emoční marketing: jak vytvořit silné vazby se zákazníky

od Lukáš Zelený14. 9. 2023
Blog_cover_emoce

V dynamickém a stále se měnícím světě marketingu je jasné, že přístup „business as usual“ již nevyhovuje. Konzumenti očekávají více – touží po autenticitě, hlubšímu vztahu a osobním spojení se značkami, které si vybírají. A právě tady vstupuje do hry emoční marketing, který nabízí způsob, jak vytvářet hlubší a smysluplnější vztahy se zákazníky prostřednictvím zapojení emocí. Pojďme se ponořit do světa emocí a podívat se na to, jak může emoční marketing transformovat způsob, jakým značky komunikují se zákazníky. Na závěr se podíváme na zajímavou marketingovou kampaň, se kterou se Google vyšvihl při finále Super Bowlu v roce 2020.

Příběhy, které rezonují

V centru emočního marketingu jsou silné příběhy. A tak stále častěji vznikají komplexní marketingové strategie, které se zákazníky rezonují na základní lidské úrovni. Takové strategie jsou často založeny na skvělých vypravěčských technikách, kde příběh, který je sdílen, nejenže informuje, ale také vyvolává silnou emoční reakci. Cílem je zasáhnout zákazníkovi emoce, vytvořit trvalé spojení a podpořit hlubší loajalitu a zapojení se značkou.

82 % investorů bude investovat pouze do společností se silnou značkou. Proč? Přečtěte si.

Emoční marketing proto klade důraz na pochopení a oceňování individuálních zkušeností zákazníků. V emočním marketingu nejde jen o jednosměrnou komunikaci. Je to o vytvoření interakcí, které zahrnují zákazníky, podporují dialog a umožňují vznik vzájemně obohacujících vztahů. Ať už prostřednictvím sociálních médií nebo prostřednictvím jiných marketingových kanálů. 

Emoce jako katalyzátor růstu

Emoční marketing nabízí přístup, který je schopen vytvořit silnější a trvalejší vazby se zákazníky. Je to o pochopení toho, že v dnešním světě jsou emoce nejen důležitým, ale i nezbytným prvkem budování úspěšné značky. Při správném využití mohou emoce fungovat jako katalyzátor růstu, pomáhající značkám nejen přežít, ale také prosperovat v moderním obchodním prostředí.

Tímto způsobem se emoční marketing stává nejen strategií, ale i filozofií, která má potenciál transformovat způsob, jakým značky a konzumenti navzájem komunikují a spolupracují.

Okouzlující archetyp milence hraje na emoce, přečtěte si víc.

Loretta

V globální marketové sféře je soutěž neúprosná. Stále častěji tak vznikají kampaně, které jsou schopny zasáhnout emoce širokého publika. Jednou takovou kampaní byla reklama „Loretta“ od Google, která byla odvysílána během Super Bowlu v roce 2020.

Minutu a půl trvající reklama nás zavádí do života staršího muže, který se snaží uchovat vzpomínky na svou zesnulou manželku, Lorettu, s pomocí Google Assistant. Postava muže používá digitálního pomocníka k prohlížení fotografií, přehrávání jejich oblíbeného a uchování drobných, ale významných detailů o Lorette. Její oblíbený druh květin, její zvyk broukat melodii z muzikálů a další.

Loretta, reklama, která během finále Super Bowlu pohnula s celou Amerikou

Reklama nejenže dokázala vyvolat slzy u mnoha diváků, ale také úspěšně ukázala, jak může Google Assistant pomoci uchovat a znovu prožít ty nejcennější chvíle ve vašem životě, a to i v každodenních detailních záležitostech. Tato kampaň odrážela mistrovskou úroveň emocionálního marketingu, a perfektně demonstrovala to,  jak může značka vytvořit hluboké a osobní spojení se svými zákazníky prostřednictvím autentického a dojemného příběhu.

Reklama měla obrovský úspěch. Na Youtube měla během prvního večera více než 10 milionů shlédnutí. Tímto způsobem se „Loretta“ nestala jen jednou z nejúčinnějších reklam Super Bowl LIV, ale také krásným příkladem toho, jak může emoční marketing ovlivnit vnímání a vztahy zákazníků k značce.

marketingonline
0
Sdílení
Sdílet na FacebookuSdílet na Twitteru
Předchozí

Nahradí nás umělá inteligence?

22. 6. 2023
Další

Znalost cílové skupiny, základ úspěšného marketingu

14. 11. 2023

E-book zdarma

Nejčtenější články

  • E-book zdarma: Sebejistá značka
  • DeepSeek: revoluce v AI nebo nástroj čínské kontroly?
  • Lednový social wrap: co nového přinesly sociální sítě?
  • Super Bowl: svátek reklamy (a amerického fotbalu)
  • Archetyp kouzelníka přenáší sny do reality

Newsletter

Všichni, kteří se zajímají o marketing, by měli neustále sledovat dění ve svém oboru. Stačí, když zadáte e-mail, a my Vám budeme pravidelně posílat zajímavé tipy a naše zkušenosti z praxe.

    Sledujte nás

    • Články
    • Případové studie
    • O nás
    • Slovník pojmů
    • Creative Heroes

    © 2025 Creative Heroes. All rights reserved.