Řetězec kaváren a bageterií působící zejména v Belgii a Francii přišel s jednoduchým zadáním. Přenést původně belgický komunikační koncept do českého, slovenského a maďarského prostředí. Jak jednoduše brief zněl, o to více překážek jsme při rozvoji značky na neznámém trhu museli překonat.
Značku Panos zaštiťuje skupina La Lorraine, jeden z největších evropských výrobců pečiva, která ve své vlasti spolupracuje s místní kreativní agenturou Squaremelon, která také zpracovala základní vizuální identitu pro Panos. Přišli jsme tak k hotovému řešení, ve kterém bylo potřeba pro udržení celistvosti značky po celé Evropě, navázat na práci našich belgických kolegů a rozvíjet ji do po zemích střední Evropy.
Bagety, kam se podíváš
Pro uvedení na trh jsme potřebovali pochopit firemní kulturu a silně zakořeněné hodnoty značky, které bylo naším cílem přenést do dalších zemí. Když už jsme byli u výrobce baget, nebylo třeba vést dlouhé diskuse, jak budou hodnoty znázorněny. Ztvárnili jsme za pomoci vypečených produktů, a kromě série vizuálů jsme je představili i formou animovaného videa.
Čím více jsme se projektem prokousávali, tím více jsme měli nápadů, jak zajistit, aby uvedení na trh naplnilo klientova očekávání. První vlaštovkou byl nový claim Vypečeně dobré…, který cílí na českého zákazníka. Ve vypečeném duchu probíhá i komunikace, kdy příběh značky rozvíjíme pomocí vykutálených produktů.
Než odstartujeme
Komunikační koncept i strategie pro jeho uvedení v život byla připravená, bylo však potřeba vyladit pobočky, aby si zákazníci z místa odnesli nejen výborné jídlo či kafe, ale i dobrý pocit a rádi se vrátili.
Každou prodejnu jsme tak vybavili samozřejmostmi jako jsou letáčky, brandované etikety nebo oblečení pro personál, kromě toho jsme také připravili unikátní menuboardy, spoty do interní TV a vyzdobili všechny výlohy, kde jsme pro každou výlohu použili ilustrace památek a zajímavostí z okolí, abychom přilákali pozornost místních obyvatel.
Nadělili jsme stovky cen
Jakmile se nám povedlo vše připravit ke spuštění celorepublikové komunikační kampaně, pro zvýšení atraktivity a prodejů jsme se připravili i několik spotřebitelských soutěží, které byly postaveny na stíracích losech. Dosáhnout výhry nebylo těžké – vyhrával každý los.
Dalším konceptem byla adventní soutěž na Facebooku, kde jsme každý den odkrývali jedno pole z adventního kalendáře s výhrou. Tu získal soutěžící, který nejpřesněji odpověděl na naši vypečenou otázku.
Pražská specialita
Žádnou bagetu jsme sice nepřipravili, ale pro vylepšení reputace jsme se zaměřili i na okolí pražské pobočky v Jinonicích. Špinavé, počmárané zdi, poničené lavičky, oprýskané podchody se jednoho dne proměnily v originální kresby.