Únor 2023. Brace yourself. Všechny tvrdě pracující v odvětví marketingu nahradí ChatGPT. Není úniku. Začali jsme se pomalu smiřovat s tím, že si zkrátka budeme muset najít novou práci. Zatímco jsme si ale psali životopisy, došlo nám, že to nejspíš ještě nebude tak horké. Během uplynulých pár měsíců jsme totiž o Chat GPT zjistili, že je opravdu skvělý sluha, ale zlý pán.
Pojďme se mrknout na to, jako ho (ne)využívat pro obsahový marketing:
Generování nápadů na obsah
ChatGPT může být skvělým sparing parťákem při hledání relevantních a zajímavých témat jak pro obsahové kampaně, tak pro obsah na sociálních sítích. ChatGPT vám totiž často nabídne nové nápady a směr, kterým byste se sami možná vůbec nevydali.
Kontrola a úprava textu
Při tvorbě obsahu je důležité, aby byl text nejen gramaticky správný, ale i srozumitelný a dobře strukturovaný. ChatGPT skvěle poslouží jako virtuální editor, který vám pomůže jak s kontrolou, tak se stylizací textu.
Optimalizace klíčových slov
Využití ChatGPT při optimalizaci klíčových slov může být pro obsahový marketing velkou výhodou. Pomůže s identifikací relevantních klíčových slov, optimalizací obsahu a hravě vám zvládne navrhnout nové varianty klíčových slov.
Navržení struktury článků
Pokud potřebujete pomoci získat správnou strukturu pro svůj článek, ChatGPT vám rád pomůže. Navrhne nadpisy a podnadpisy, obsahové body a textu dodá chronologický nebo tématický řád.
Abychom ale ChatGPT jen nechválili, zde je pár věcí, na které si dát pozor:
Informace nemusí být pravdivé
Na to jste ostatně upozorněni hned na úvodní stránce. Umělá inteligence zatím není schopna odhalit všechny nepravdivé informace, které se kdy internetem šířily. Navíc zatím pracuje s daty zveřejněnými do roku 2021.
Texty nebývají přesvědčivé a nevystihnou tonalitu brandu
Jemné jazykové nuance. Slovní hříčky a vtípky. Jednotný styl komunikace brandu. To zatím ChatGPT nezvládá.
A hlavně, NEJSTE TO VY!
Po několikaměsíčním kontaktu s umělou inteligencí tak můžeme konstatovat, že opět pomalu zaplouváme do našich vysezených kancelářských křesel a pracujeme dál.