Blog Creative Heroes
  • Články
  • Případové studie
  • O nás
  • Slovník pojmů
  • Creative Heroes

Archivy

  • Červen 2025
  • Březen 2025
  • Únor 2025
  • Listopad 2024
  • Červen 2024
  • Listopad 2023
  • Září 2023
  • Červen 2023
  • Březen 2022
  • Listopad 2021
  • Září 2021
  • Červenec 2021
  • Červen 2021
  • Květen 2021
  • Únor 2021
  • Leden 2021
  • Prosinec 2020
  • Listopad 2020
  • Říjen 2020
  • Září 2020
  • Srpen 2020
  • Červenec 2020

Rubriky

  • Brand Building
  • Case study
  • Copywriting
  • Grafika
  • Marketing
  • Online marketing
  • Sociální sítě

Základní informace

  • Přihlásit se
  • Zdroj kanálů (příspěvky)
  • Kanál komentářů
  • Česká lokalizace
Blog Creative Heroes
  • Články
  • Případové studie
  • O nás
  • Slovník pojmů
  • Creative Heroes
Brand Building, Marketing,

Co si představí, to archetyp tvůrce dokáže

od Lukáš Zelený22. 9. 2020
Mokeup-archetypy-TVŮRCE

Archetypy pomáhají v marketingu definovat vlastní obraz, který je následně snadno pochopitelný i pro širokou veřejnost. Jedním ze dvanácti základních vzorů je tvůrce, který je inspirován umělci a vizionáři. Dnes jsou to i některé značky, které inspirují a probouzí v lidech touhu po seberealizaci.

Každý zná nějakého umělce, stejně jako zná každý nějakou značku, která je spojena s archetypem tvůrce. Ať už jsou to stavebnice Lego nebo Merkur, obchody pro kutily v čele s Hornbachem nebo vizionářský Apple.

Začněte se seberealizovat

Vše, co si dokážete představit, lze také udělat. S touto definicí nebo jinou podobnou formulací se dokážou ztotožnit značky, které mají ve svém DNA kreativní myšlení a tvůrčí schopnosti. Jejich cílem je zhmotnit vlastní vizi a vytvořit produkt nebo službu, která bude mít trvalou hodnotu a přežije několik generací. V tom lepším případě, ne vždy to totiž vyjde.

Ve své podstatě by to mohl být téměř každý, kdo se pustí do podnikání. Samotný nápad vybudovat vlastní firmu je tvůrčí a může přetrvat. Obecně se archetyp tvůrce spojuje spíše s produkty, které podporují seberealizaci zákazníků a od začátky jsou vyráběny nebo vyvíjeny s důrazem na odlišnost.

Tvůrčí i kritické prostředí

Nekonvenční obvykle bývá i pracovní prostředí u těchto firem. Typickým znakem jsou kreativní a umělecké prvky, které vyjadřují vlastní vizi a hodnoty. Ne všechno, co se třpytí, je však zlato. Pod povrchem originálních místností se skrývá vnitřní pnutí.

Zaměstnanci bývají vystaveni tvrdé kritice a často i cenzuře. Tak to už občas u umělců chodí. Tvůrčí prostředí zároveň vede k bourání zaběhlých struktur a neustálým změnám. Někdy právě změny vedou k vytvoření něčeho unikátního, někdy vedou k cestě do záhuby.

Strach z vyhoření

Ještě větší obavou u těchto značek bývá klid, neboli strach z toho, že dojdou nápady a vize se rozplyne. Vlastní produkty totiž berou jako umělecká díla a nemůže se stát nic horšího, než že umělec nedokáže tvořit.

Umělecké a originální jsou i reklamy tvůrčích značek. Jedno však mívají společné. Apelují na zákazníky, aby v sobě něco objevili. Ať už je to výše zmiňovaný hobbymarket, díky kterému lidé zjistili, že nemají říkat projekt, pokud nemyslí Hornbach, nebo různí tvůrci rozvojových kurzů, u nichž poznáte své skryté já.

archetyparchetyp tvůrcebrandbrand buildingmarketingznačky
0
Sdílení
Sdílet na FacebookuSdílet na Twitteru
Předchozí

Archetypy pomáhají budovat silné značky

4. 9. 2020
Další

Hrdina v boji za férovou reklamu

22. 9. 2020

E-book zdarma

Nejčtenější články

  • E-book zdarma: Sebejistá značka
  • DeepSeek: revoluce v AI nebo nástroj čínské kontroly?
  • Lednový social wrap: co nového přinesly sociální sítě?
  • Super Bowl: svátek reklamy (a amerického fotbalu)
  • Archetyp kouzelníka přenáší sny do reality

Newsletter

Všichni, kteří se zajímají o marketing, by měli neustále sledovat dění ve svém oboru. Stačí, když zadáte e-mail, a my Vám budeme pravidelně posílat zajímavé tipy a naše zkušenosti z praxe.

    Sledujte nás

    • Články
    • Případové studie
    • O nás
    • Slovník pojmů
    • Creative Heroes

    © 2025 Creative Heroes. All rights reserved.