Čeká vás významný firemní milník, stávající logo neplní svůj účel nebo došlo ke změně strategie vaší značky. Důvodů, proč se pustit do redesignu je spousta. Stejně důležitý jako důvod je provedení redesignu. Nové logo s vámi bude několik dalších let, a tak je potřeba se důkladně připravit. Ať nelitujete.
Redesign loga je proces podobný tvorbě nového loga, nezačínáte však na zelené louce. Máte něco hmatatelného v ruce, od čeho je dobré se odrazit. Nejprve je tak potřeba si říct, jaký je důvod pro redesign a detailně jej popsat.
Účel redesignu
Stejně jako tvorba loga, tak i redesign může bude pro vaši značku klíčový krok, který může stát desítky až stovky tisíc. Je tak důležité vědět, co od takové změny očekáváte. A nejen vy. Co přinese vašim zákazníkům. Jsou to oni, kdo vám tento krok v následujících měsících zaplatí.
Kromě účelu redesignu je stejně důležitá i analýza funkčnosti stávajícího loga. Přiřadí si ho široká veřejnost k vašemu názvu na první pohled? Pak musíte mít opravdu dobrý důvod, nebo požadovat pouze drobné vyladění stávajícího loga, díky kterému zůstane vaše logo pro veřejnost téměř beze změny, ale budete s ním moci lépe pracovat v komunikaci.
Typy redesignu
Překres
Máte logo a jediný výstup, kterým disponujete, je pouze malý obrázek ve formátů JPEG, PNG, GIF. Designér v takovém případě logo pouze překreslí do vektorů. Může se však stát, že podkladový obrázek bude příliš v malém rozlišení, nebo obsahuje defekty a fragmenty (kazy). V takovém případě je logo nakresleno znovu, ale nemusí plně odpovídat předloze.
Vyladění
Nejčastější forma redesignu, kdy je prostor pro změnu stávajícího loga a možnost zajištění nového vnímání. Logo je možné zjednodušit či ke stávajícímu přidat verzi symbolu, rozšířit jej o claim (slogan), sladit barevnost, přiřadit škálu pro použití v online komunikaci a tisku (RGB a CMYK / Pantone), přidat či ubrat stávající prvky, změnit font, sladit značku s ostatními značkami ve skupině apod.
Architektura
V rámci redesignu to znamená, že je cílem například sladit prvky, barevnost s dalšími značkami, službami nebo produkty patřící pod vaši firmu. V takovém případě se vychází z primární verze loga a další výstupy jsou upraveny podle logomanuálu i když se jedná o zcela jiná loga. Například je zaveden systém barev, sjednocují se fonty atd.
Výstupy z redesignu
Hlavním výstupem při redesignu je zdroj, který je dodáván v křivkách, a to ve formátu Ai nebo EPS. K němu by měly být podle vašich potřeb doplněny další používané formáty. Každý výstup musí být zároveň rozlišen pro online i tisk. Jednotlivé loga a jejich užití je následně potřeba implementovat do brand manuálu, abyste se svojí značkou mohli komunikovat konzistentně napříč všemi touchpointy a získaly opravdu silný symbol, který přitáhne pozornost zákazníků.