Archiv blogu

Brainstorming

Metoda pro získání kreativních nápadů k realizaci kampaně, která probíhá ve skupině lidí, kteří říkají různé nápady.

Brand (značka)

Brand (česky značka) je jméno, název, znak, symbol, logo, design nebo jejich kombinace. Cílem brandu je identifikace produktu či služby a odlišení se od konkurence.

Brand Awareness

Česky znalost značky nebo povědomí o značce ukazuje, kolik procent lidí z cílové skupiny značku zná. V marketingu se využívá pro práci se značkou obvykle rozdělení na:


Spontánní znalost značky – měří se pomocí obecné otázky „Jakou značku z odvětví X znáte?“ Cílem je zjistit, jaké značky si respondenti spontánně vybaví.


Podpořená znalost značky – měří s pomocí konkrétní otázky „Znáte značku X?“ Cílem je zjistit, zda respondenti značku znají a mají povědomí


Povědomí o značce se zvyšuje jejím cíleným budováním/řízením.

Brand Experience

Popisuje, jakou konkrétní zkušenost má zákazník s danou značkou. Ať už jde o emoce, které kontakt se značkou vyvolává nebo představy o tom, co značka představuje.

Brief

Zadání od klienta. Obsahuje údaje týkající se cílů, prostředků a důvodů realizace kampaně.