Blog Creative Heroes
  • Články
  • Případové studie
  • O nás
  • Slovník pojmů
  • Creative Heroes

Archivy

  • Březen 2025
  • Únor 2025
  • Listopad 2024
  • Červen 2024
  • Listopad 2023
  • Září 2023
  • Červen 2023
  • Březen 2022
  • Listopad 2021
  • Září 2021
  • Červenec 2021
  • Červen 2021
  • Květen 2021
  • Únor 2021
  • Leden 2021
  • Prosinec 2020
  • Listopad 2020
  • Říjen 2020
  • Září 2020
  • Srpen 2020
  • Červenec 2020

Rubriky

  • Brand Building
  • Case study
  • Copywriting
  • Grafika
  • Marketing
  • Online marketing
  • Sociální sítě
  • Uncategorized

Základní informace

  • Přihlásit se
  • Zdroj kanálů (příspěvky)
  • Kanál komentářů
  • Česká lokalizace
Blog Creative Heroes
  • Články
  • Případové studie
  • O nás
  • Slovník pojmů
  • Creative Heroes
Brand Building, Marketing,

Hrdina v boji za férovou reklamu

od Lukáš Zelený22. 9. 2020
Mokeup-archetypy-HRDINA

Archetypy nám i ostatním markeťákům pomáhají při každodenní práci s klienty při přípravě strategie značky. Díky nim od začátku spolupráce víme, kam směřujeme a z jaké cesty nesmíme sejít. Stejně jako se staráme o značku klienta, pečujeme o tu naši. A pro Creative Heroes se už podle samotného názvu nehodí žádný jiný archetyp než hrdina. Jaké má náš hrdina schopnosti a za co bojuje?

Jako kreativní agentura víme, kde je naše místo a jaký boj můžeme svádět. Jde o svět reklamy, který je mezi lidmi přijímán různými způsoby. Našim cílem je ukázat přínos reklamy v každodenním životě. Jsme přesvědčeni, že reklama má neotřelým způsobem upozorňovat na výhody produktů a služeb. Může být nevšední, křiklavá i kontroverzní, ale zároveň musí být pravdivá a upřímná.

Kde je vůle, tam je i cesta

Na začátku bylo jak už to často bývá okolí a podněty, které jsme pravidelně slýchali. „Všude samá reklama, každá nabízí to stejné a všechno je nejlepší,“ byla jedna z obvyklých vět, na níž navazovalo: „Stejně lžou“. Byl to jeden z důvodů, který nás přivedl ke vzniku Creative Heroes.

„Značky založené na archetypu hrdiny mají touhu měnit svět k lepšímu. Každý hrdina je však jiný, něčím výjimečný. Začali jsme tak budovat příběh na základě strategie, kterou nabízíme našim klientům, abychom potvrdili, že bychom klientům nenabídli nic, co bychom sami nechtěli,“ vrací se o několik let zpět jeden ze zakladatelů František Dečman.

Stejně jako několik dalších značek, které jsou v očích zákazníků brány za hrdiny, jsme se rozhodli, že budeme bojovat a překonávat při naší práci sebe sama. Hrdinský archetyp vychází z mytologie, kde mají postavy nadlidské schopnosti, díky nimž jsou schopni konat hrdinské činy. Tímto činem nemusí být rovnou myšleno zachránění světa nebo nějaké jiné velké skutky, které by získaly titulní stránky v médiích. Někdy stačí bojovat za něco obyčejného, jako je pro nás férová reklama a díky tomu překonávat výzvy, které nám přináší klienti.

Plnit závazky neohroženými činy

Největší touha je zároveň největší motivací. Jak tomu bývá u značek, které jsou postaveny na hrdinství, hrozbou tohoto archetypy může být každodenní touha vyhledávat nové bitvy. Tak tomu bylo třeba i u nejznámějšího zástupce mezi hrdiny. Tím je americká firma Nike.

Představitelé archetypu hrdiny: Nike, Guiness, Dell, BMW

Chtíč úspěchu přinesl dominantní postavení na trhu, byl však draze zaplacen. To, když byla firma na konci devadesátých let obviněna, že pracovní podmínky pro její zaměstnance v Asii nesplňují ani minimální požadavky pro cíle, které si Nike vytyčila. Co následovalo? Občas to, co se archetypu hrdiny může přihodit. Ukázala se velká zranitelnost, která přerostla v aroganci. Nike nejprve vše popřela a až po naléhání zklamaných zákazníků a široké veřejnosti tuto skutečnost přiznala. A omluva? Ta nepřišla. Dnes nepředstavitelné, ale před dvaceti lety ještě součást světa z minulého století.

archetyparchetyp hrdinabrandbrand buildinghrdinaznačky
0
Sdílení
Sdílet na FacebookuSdílet na Twitteru
Předchozí

Co si představí, to archetyp tvůrce dokáže

22. 9. 2020
Další

Archetyp pečovatele vidí zákazníka na prvním místě

22. 9. 2020

E-book zdarma

Nejčtenější články

  • E-book zdarma: Sebejistá značka
  • DeepSeek: revoluce v AI nebo nástroj čínské kontroly?
  • Lednový social wrap: co nového přinesly sociální sítě?
  • Super Bowl: svátek reklamy (a amerického fotbalu)
  • Archetyp kouzelníka přenáší sny do reality

Newsletter

Všichni, kteří se zajímají o marketing, by měli neustále sledovat dění ve svém oboru. Stačí, když zadáte e-mail, a my Vám budeme pravidelně posílat zajímavé tipy a naše zkušenosti z praxe.

    Sledujte nás

    • Články
    • Případové studie
    • O nás
    • Slovník pojmů
    • Creative Heroes

    © 2025 Creative Heroes. All rights reserved.