Blog Creative Heroes
  • Články
  • Případové studie
  • O nás
  • Slovník pojmů
  • Creative Heroes

Archivy

  • Březen 2025
  • Únor 2025
  • Listopad 2024
  • Červen 2024
  • Listopad 2023
  • Září 2023
  • Červen 2023
  • Březen 2022
  • Listopad 2021
  • Září 2021
  • Červenec 2021
  • Červen 2021
  • Květen 2021
  • Únor 2021
  • Leden 2021
  • Prosinec 2020
  • Listopad 2020
  • Říjen 2020
  • Září 2020
  • Srpen 2020
  • Červenec 2020

Rubriky

  • Brand Building
  • Case study
  • Copywriting
  • Grafika
  • Marketing
  • Online marketing
  • Sociální sítě

Základní informace

  • Přihlásit se
  • Zdroj kanálů (příspěvky)
  • Kanál komentářů
  • Česká lokalizace
Blog Creative Heroes
  • Články
  • Případové studie
  • O nás
  • Slovník pojmů
  • Creative Heroes
Brand Building, Marketing,

Archetyp pečovatele vidí zákazníka na prvním místě

od Lukáš Zelený22. 9. 2020
Mokeup-archetypy-PEČOVATEL

Zákazník je u archetypu pečovatele vždy na prvním místě. Značka, která se rozhodla vydat směrem pečovatele je sebejistá, protože ví, co umí. Zároveň si uvědomuje, že cestou k dosažení úspěchu je ochota a vstřícnost vůči svým zákazníkům. Uspokojení jejich potřeb však může vést k zahlcení a nenaplnění očekávání.

Pomáhat ostatním a dokázat zákazníkům usnadnit život. Tak by se ve stručnosti dal popsat jeden z archetypů, který je známý pod názvem pečovatel. Mezi nejvýznamnější značky, které se prezentují na základě tohoto archetypu patří Dove, Johnson & Johnson, Volvo nebo Člověk v tísni.

Značky naplňující touhu

Nejčastěji je tento archetyp využíván v oblasti neziskových agentur nebo zdravotnických organizací, stále častěji se však objevuje i v komerčním sektoru (automobilky, kosmetika, software…), kde značky nabízí svým zákazníkům prvotřídní péči. Firmy, které jsou spojeny s tímto archetypem nabízí ochranu, stejně jako rodiče svým dětem. Jde právě o tento vzor, který může být přenesen do duchovního významu, kdy se Bůh stará o všechny své děti.

V péči se skrývá jediný cíl. Pomoci naplnit touhy zákazníků. Pokud jde o upřímnou péči, nejen marketingový tah, zisk společnosti a hodnota značky je samozřejmě klíčová, ale spokojenost klienta přináší těmto firmám vlastní naplnění. Dochází totiž k potvrzení, že se vydali správným směrem a dělají správnou věc.

Archetyp s vysokými nároky

Z tohoto pohledu jsou v „pečovatelských“ firmách kladeny velké nároky na zaměstnance. Za samozřejmost se považuje vstřícný přístup od usměvavých lidí. Ještě důležitější však bývají odborné kvality zaměstnanců, kteří jsou ve svém oboru detailně proškolení a vždy připraveni nabídnout nejlepší možné řešení.

Chvályhodný přístup, který však s sebou přináší i stinné stránky. Pokud jsme u samotných zaměstnanců, tak jde především o vyčerpání vedoucí až k vyhoření, kterému nenahrává ani byrokracie, která se u značek s archetypem pečovatelem občas objevuje. Kontrolní procesy však mají vést k jedinému cíli. Zajistit nejvyšší možnou kvalitu pro zákazníka.

Sebejistá a empatická reklama

Vysoká kvalita má vliv na další vystupování pečovatelů. Jsou sebejistí, protože si jsou dobře vědomi toho, co umí. Zároveň však nepřekročí hranice a nepůsobí arogantně. Tím se mohou lišit od jiných archetypů jako třeba hrdina nebo kouzelník.

Sebejistota je jedním z rozpoznávacích znaků v reklamních sděleních. Jsou přímá, jasně definovaná a nesrovnávají se s konkurencí, kterou respektují a díky ní se posouvají dopředu. Stejně tak reklamy těchto značek vyzařují empatii, spolehlivost a u zákazníků budí pocit důvěry.

CRM a další

U nás v Creative Heroes jsme měli čest pracovat na kampaních pro několik pečovatelů. Tím posledním, kde jsme se pustili do proměny celé vizuální identity a nastavení komunikace je firma Medor. Jak naše práce dopadla se můžete podívat v case study.

archetyparchetyp pečovatelbrandbrand buildingpečovatelznačky
0
Sdílení
Sdílet na FacebookuSdílet na Twitteru
Předchozí

Hrdina v boji za férovou reklamu

22. 9. 2020
Další

Užijte si každý moment s archetypem klauna

22. 9. 2020

E-book zdarma

Nejčtenější články

  • E-book zdarma: Sebejistá značka
  • DeepSeek: revoluce v AI nebo nástroj čínské kontroly?
  • Lednový social wrap: co nového přinesly sociální sítě?
  • Super Bowl: svátek reklamy (a amerického fotbalu)
  • Archetyp kouzelníka přenáší sny do reality

Newsletter

Všichni, kteří se zajímají o marketing, by měli neustále sledovat dění ve svém oboru. Stačí, když zadáte e-mail, a my Vám budeme pravidelně posílat zajímavé tipy a naše zkušenosti z praxe.

    Sledujte nás

    • Články
    • Případové studie
    • O nás
    • Slovník pojmů
    • Creative Heroes

    © 2025 Creative Heroes. All rights reserved.