Věř a víra tvá tě uzdraví. U archetypu mudrce jde známé přísloví parafrázovat na věz a vědomosti tě posunou dál. Dlouhým přemýšlením a získáváním vědomostí však často může zůstávat stát na jednom místě, kde hledá pravdu a řešení přichází pomalu. Na ty nejlepší věci se však vyplatí počkat.
Ať už čtete nebo sledujete jakákoliv média, pravděpodobně pro vás budou plnit roli mudrce. Tedy v tom případě, že jejich obsahu věříte. Tyto značky jsou typickým představitelem archetypu mudrc, stejně jako univerzity, výzkumná pracoviště nebo z korporátního světa konzultační firmy. Mají společné, že sdružují odborníky, ke kterým ostatní vzhlíží a čekají na radu, vyjádření nebo pomoc.
V marketingu neprodávat, ale nabízet
Značky s archetypem mudrce obvykle cílí na chytrého a přemýšlivého zákazníka, mnohem důležitějším je však pocit, který svým klientům nabízí. Dopřávají možnost cítit se lépe, povznešeně, protože něco objevili. Nemusí tak jít primárně o zákazníka s nadprůměrným IQ, může jít v podstatě o kohokoliv. Jde o pocit nabytí vědomostí, poznání.
Zákazníci, kterým je tento pocit dopřán, jsou vysoce loajální a zůstávají se značkou na delší dobu. Každý vztah se dá pokazit a ani mudrc není výjimkou. Stačí, když svým klientům začne věci agresivně prodávat, a vytvářet tak na ně tlak. Chtějí totiž dostat radu, ale závěr si udělají sami.
Otázky a odpovědi
Stejně jako samotný produkt působí i reklamy těchto značek. Často obsahují logickou mezeru, na kterou si právě zákazník přijde sám. Ve svých sdělení tlačí lidi, aby přemýšleli, zároveň pracují s přesnými a obecně uznávanými daty a fakty.
Značky mají se zákazníky společnou věc. Naplňuje je hledání odpovědí na otázky a žene je vpřed touha po objevení pravdy. Zároveň mají strach z podvodu či nesprávnosti vlastních myšlenek, které prezentují a na které jsou hrdí.
Svoboda v práci
K přemýšlení a následnému pokroku pomáhá i firemní kultura, která u těchto značek panuje. Zaměstnanci mají dostatečnou svobodu a pracují samostatně, pokud prokáží dostatečnou odbornost. Ta je vždy na prvním místě.