Blog Creative Heroes
  • Články
  • Případové studie
  • O nás
  • Slovník pojmů
  • Creative Heroes

Archivy

  • Březen 2025
  • Únor 2025
  • Listopad 2024
  • Červen 2024
  • Listopad 2023
  • Září 2023
  • Červen 2023
  • Březen 2022
  • Listopad 2021
  • Září 2021
  • Červenec 2021
  • Červen 2021
  • Květen 2021
  • Únor 2021
  • Leden 2021
  • Prosinec 2020
  • Listopad 2020
  • Říjen 2020
  • Září 2020
  • Srpen 2020
  • Červenec 2020

Rubriky

  • Brand Building
  • Case study
  • Copywriting
  • Grafika
  • Marketing
  • Online marketing
  • Sociální sítě
  • Uncategorized

Základní informace

  • Přihlásit se
  • Zdroj kanálů (příspěvky)
  • Kanál komentářů
  • Česká lokalizace
Blog Creative Heroes
  • Články
  • Případové studie
  • O nás
  • Slovník pojmů
  • Creative Heroes
Brand Building, Marketing,

Značky s archetypem rebela se nebojí překročit hranice

od Lukáš Zelený2. 10. 2020
Mokeup-archetypy-PSANEC

Je to jednoduché. Pravidla jsou od toho, aby se porušovali. Toto heslo si rebelové (psanci) opakují každý den. A podle toho i vystupují. Značky, které jsou spojeny s tímto archetypem, působí odvážně, mají cíl vztáhnout pozornost na sebe. Zároveň se však obávají dne, kdy by mohli ztratit sílu a stali by se neefektivními.

Oblíbený seriál z 90. let, kdy: „Býval dobrým policistou, ale spáchal ten nejhorší hřích, protože svědčil proti zkorumpovaným kolegům. Snažili se ho zabít. Místo toho zabili ženu, kterou miloval. Obviněn z vraždy nyní projíždí krajinou. Psanec, který loví psance. Lovec lidí. Odpadlík,“ je typické zobrazení rebela.

Nechybí mu ani motorka, která je produktem celosvětově nejznámější značky, která je s tímto archetypem spojená. Harley Davidson. Mezi další značky, které s tímto archetypem pracují patří např. Vice, Jack Daniels, MTV nebo Durex.

Nezůstává stát v davu

Rebel touží po revoluci. Nebojí se porušit obvyklá pravidla a standardy, aby dosáhl svého cíle. Obvykle vše zamýšlí v rámci dobra. Je však velmi tenká linie mezi tím, co je vnímáno jako dobré a zlé. Z toho důvodu značky s tímto archetypem dokáží polarizovat společnost.

Vystupování značek je sebevědomé. Mají jednoznačně definovanou vlastní vizi a té se drží. Neustoupí ani o krok. I kdyby to mělo stát ztrátu několika zákazníků. Hodnota značky je právě založena na naprostém ztotožněním s poskytovaným produktem nebo službou. Jednou rebel, navždy rebel.

Šokující reklama

Nikoho asi nepřekvapí, jak vypadají reklamy těchto značek. Sdělení bývají překvapivá až šokující. Jejich cílem je vyvolat rozruch a získat si co největší pozornost. Lidem obvykle nenabízí samotný produkt, nezmiňují klasicky jeho konkurenční výhody. Nabízí emoci. Zážitek, který získáte pouze s touto značkou.

Zákazníci těchto firem mají často společný pocit odcizení od společnosti, proto hledají cestu ke štěstí skrz dobrodružství, které s sebou přináší riziko. Samotné produkty těchto značek nemusí být prospěšné zdraví, jako třeba cigarety, přináší však konzumentům pocit uspokojení.

archetyparchetyp psanecarchetyp rebelbrandbrand buildingznačky
0
Sdílení
Sdílet na FacebookuSdílet na Twitteru
Předchozí

Archetyp mudrc nabízí poznání

22. 9. 2020
Další

Pomáháme lidem plnit sny o vlastním bydlení

15. 10. 2020

E-book zdarma

Nejčtenější články

  • E-book zdarma: Sebejistá značka
  • DeepSeek: revoluce v AI nebo nástroj čínské kontroly?
  • Lednový social wrap: co nového přinesly sociální sítě?
  • Super Bowl: svátek reklamy (a amerického fotbalu)
  • Archetyp kouzelníka přenáší sny do reality

Newsletter

Všichni, kteří se zajímají o marketing, by měli neustále sledovat dění ve svém oboru. Stačí, když zadáte e-mail, a my Vám budeme pravidelně posílat zajímavé tipy a naše zkušenosti z praxe.

    Sledujte nás

    • Články
    • Případové studie
    • O nás
    • Slovník pojmů
    • Creative Heroes

    © 2025 Creative Heroes. All rights reserved.