Blog Creative Heroes
  • Články
  • Případové studie
  • O nás
  • Slovník pojmů
  • Creative Heroes

Archivy

  • Březen 2025
  • Únor 2025
  • Listopad 2024
  • Červen 2024
  • Listopad 2023
  • Září 2023
  • Červen 2023
  • Březen 2022
  • Listopad 2021
  • Září 2021
  • Červenec 2021
  • Červen 2021
  • Květen 2021
  • Únor 2021
  • Leden 2021
  • Prosinec 2020
  • Listopad 2020
  • Říjen 2020
  • Září 2020
  • Srpen 2020
  • Červenec 2020

Rubriky

  • Brand Building
  • Case study
  • Copywriting
  • Grafika
  • Marketing
  • Online marketing
  • Sociální sítě
  • Uncategorized

Základní informace

  • Přihlásit se
  • Zdroj kanálů (příspěvky)
  • Kanál komentářů
  • Česká lokalizace
Blog Creative Heroes
  • Články
  • Případové studie
  • O nás
  • Slovník pojmů
  • Creative Heroes
Brand Building, Marketing,

Archetyp mudrc nabízí poznání

od Lukáš Zelený22. 9. 2020
Mokeup-archetypy-MUDRC

Věř a víra tvá tě uzdraví. U archetypu mudrce jde známé přísloví parafrázovat na věz a vědomosti tě posunou dál. Dlouhým přemýšlením a získáváním vědomostí však často může zůstávat stát na jednom místě, kde hledá pravdu a řešení přichází pomalu. Na ty nejlepší věci se však vyplatí počkat.

Ať už čtete nebo sledujete jakákoliv média, pravděpodobně pro vás budou plnit roli mudrce. Tedy v tom případě, že jejich obsahu věříte. Tyto značky jsou typickým představitelem archetypu mudrc, stejně jako univerzity, výzkumná pracoviště nebo z korporátního světa konzultační firmy. Mají společné, že sdružují odborníky, ke kterým ostatní vzhlíží a čekají na radu, vyjádření nebo pomoc.

V marketingu neprodávat, ale nabízet

Značky s archetypem mudrce obvykle cílí na chytrého a přemýšlivého zákazníka, mnohem důležitějším je však pocit, který svým klientům nabízí. Dopřávají možnost cítit se lépe, povznešeně, protože něco objevili. Nemusí tak jít primárně o zákazníka s nadprůměrným IQ, může jít v podstatě o kohokoliv. Jde o pocit nabytí vědomostí, poznání.

Zákazníci, kterým je tento pocit dopřán, jsou vysoce loajální a zůstávají se značkou na delší dobu. Každý vztah se dá pokazit a ani mudrc není výjimkou. Stačí, když svým klientům začne věci agresivně prodávat, a vytvářet tak na ně tlak. Chtějí totiž dostat radu, ale závěr si udělají sami.

Otázky a odpovědi

Stejně jako samotný produkt působí i reklamy těchto značek. Často obsahují logickou mezeru, na kterou si právě zákazník přijde sám. Ve svých sdělení tlačí lidi, aby přemýšleli, zároveň pracují s přesnými a obecně uznávanými daty a fakty.

Značky mají se zákazníky společnou věc. Naplňuje je hledání odpovědí na otázky a žene je vpřed touha po objevení pravdy. Zároveň mají strach z podvodu či nesprávnosti vlastních myšlenek, které prezentují a na které jsou hrdí.

Svoboda v práci 

K přemýšlení a následnému pokroku pomáhá i firemní kultura, která u těchto značek panuje. Zaměstnanci mají dostatečnou svobodu a pracují samostatně, pokud prokáží dostatečnou odbornost. Ta je vždy na prvním místě.

archetyparchetyp mudrcbrandbrand buildingznačkaznačky
0
Sdílení
Sdílet na FacebookuSdílet na Twitteru
Předchozí

Užijte si každý moment s archetypem klauna

22. 9. 2020
Další

Značky s archetypem rebela se nebojí překročit hranice

2. 10. 2020

E-book zdarma

Nejčtenější články

  • E-book zdarma: Sebejistá značka
  • DeepSeek: revoluce v AI nebo nástroj čínské kontroly?
  • Lednový social wrap: co nového přinesly sociální sítě?
  • Super Bowl: svátek reklamy (a amerického fotbalu)
  • Archetyp kouzelníka přenáší sny do reality

Newsletter

Všichni, kteří se zajímají o marketing, by měli neustále sledovat dění ve svém oboru. Stačí, když zadáte e-mail, a my Vám budeme pravidelně posílat zajímavé tipy a naše zkušenosti z praxe.

    Sledujte nás

    • Články
    • Případové studie
    • O nás
    • Slovník pojmů
    • Creative Heroes

    © 2025 Creative Heroes. All rights reserved.